رنگ آبی را بیشتر دوست دارم!
نایب قهرمان المپیک 2016 ریو گفت: «باروس در سال 2013 برای مسابقات جام جهانی کشتی به تهران آمده بود و وقتی این حجم علاقه مندان و تماشاگران را دیده بود، خیلی تعجب کرد.»

 می خواهیم برای ششمین بار قهرمان جام جهانی شویم

 رقابت‌های جام جهانی 2017 کشتی آزاد، در حالی روزهای 28 و 29 بهمن با حضور هشت تیم برتر کشتی جهان در سالن امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار می‌شود که تیم کشورمان در گروه دوم با تیم‌های ترکیه، مغولستان و هند هم گروه است و آزادکاران کشورمان امیدوارند برای ششمین بار پیاپی مقام قهرمانی جام جهانی را به دست آورند.

این موضوعی است که کمیل قاسمی نایب قهرمان المپیک 2016 ریو مطرح کرد و ابراز امیدواری کرد که تیم ملی در کرمانشاه به نتایج خوبی دست پیدا کند.

البته با توجه به این که بازی استقلال و پرسپولیس هم امروز برگزار می شود، قاسمی درباره دربی هم حرف زد و از علاقه خود به رنگ آبی خبر داد!

 

اظهارات قاسمی را در ادامه می خوانید:

 

* از تیم ملی کشتی آزاد چه خبر؟

- خوشبختانه در شرایط خوبی قرار داریم. ما تا االان چهار پنج مرحله اردوی آماده سازی و تدارکاتی خوب را برگزار کرده ایم و ان شاء ا... برای ششمین بار پیاپی بتوانیم به مقام قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کنیم.

 

* در کرمانشاه محل برگزاری مسابقات هم علاقه مندان به کشتی زیادی حضور دارند، درست است؟

- بله همین طور است. کرمانشاه از قدیم جزو شهرهایی بوده که هم کشتی گیران زیادی داشته و دارد و هم علاقه مندان زیادی مسابقات کشتی را در این شهر دنبال می کنند. امیدوارم در این دوره از مسابقات هم جو خوبی در سالن کشتی حاکم باشد و مردم کرمانشاه به خوبی از تیم ملی حمایت کنند تا به موفقیت برسیم.

 

* اتفاقا جردن باروس کشتی گیر مطرح آمریکایی هم در صحبت های اخیر خود گفته بود که خیلی دوست دارد در ایران کشتی بگیرد و عاشق مردم ایران است.

- باروس در سال 2013 برای مسابقات جام جهانی کشتی به تهران آمده بود و وقتی این حجم علاقه مندان و تماشاگران را دیده بود، خیلی تعجب کرد. حساب کنید در سالن 12 هزار نفری، 20 هزار نفر برای دیدن مسابقات کشتی آمده بودند و باروس هم وقتی برخورد خوب مردم و علاقه آنها به کشتی و تشویق کشتی گیران را دیده، دوباره انگیزه پیدا کرده تا در ایران روی تشک برود.

 

* مجوزی که وزارت امورخارجه برای حضور کشتی گیران آمریکایی صادر کرد بازتاب زیادی داشت و همه گفتند که کیفیت مسابقات بالاتر می رود؟

- صد در صد همین طور است. تیم کشتی آمریکا از قدیم یکی از قدرت های کشتی دنیا بوده است و رقابت خوبی بین این تیم و ایران و چند تیم دیگر برقرار بوده است. با این حال، امیدوارم که باز هم بتوانیم این تیم را شکست دهیم و به مقام قهرمانی برسیم.

 

* این رقابت ها تیم به تیم است و انفرادی نیست. اما با این حال می خواهیم بدانیم شرایط خودت به چه صورت است؟

- خدا را شکر در وضعیت خوبی قرار دارم. من مدتی بعد از المپیک، دوباره برگشتم و تمریناتم را از سر گرفتم و حالا هم در شرایط مناسبی قرار دارم و امیدوارم در این مسابقات هم بتوانم کشتی های خوبی را برای تیم ملی بگیرم.

 

* در 125 کیلوگرم به غیر از تو یدالله محبی هم حضور دارد. وضعیت او خوب است؟

- بله او هم کشتی گیر جوان و خوبی است که کرمانشاهی هم هست و مسابقات هم که در شهر خودش برگزار می شود و امیدوارم که موفق باشد.

 

* از بحث کشتی که خارج شویم. امروز بازی حساس استقلال و پرسپولیس برگزار می شود. این بازی را چطور می بینی؟

- (می خندد) راستش را بخواهید من زیاد فوتبالی نیستم اما امیدوارم بازی خوبی از آب در بیاید. من چند روز پیش بازی استقلال و السد قطر را دیدم و خیلی خوشحال شدم که استقلال به عنوان نماینده کشورمان به پیروزی رسید و حالا امیدوارم بازی این دو تیم هم، خوب شود و همه راضی باشند.

 

* خودت طرفدار چه تیمی هستی؟

- من طرفدار تیم ملی هستم! (می خندد)

 

* اما به نظر می رسد علاقه رنگی هم داشته باشی!

- بله دارم و رنگ آبی را بیشتر دوست دارم.

 

* حالا که استقلالی هستی، شرایط این تیم را چطور ارزیابی می کنی؟

- هما نطور که گفتم من زیاد در جریان نیستم و اخیرا هم فقط همین بازی استقلال و السد را دیدم اما فکر می کنم که شرایط این تیم نسبت به گذشته بهتر شده است.

 

* با بازیکنان هم ارتباط داری؟

- نه متاسفانه ارتباط زیادی با بچه های فوتبال ندارم.

 

* استادیوم هم که نمی روی؟

- نه. چون ما عازم کرمانشاه هستیم و باید خودمان را برای مسابقات جام جهانی آماده کنیم.

 

منبع: روزنامه گل