یک قهرمانی و دو جام
پس از مناقشات سیاسی هفته های اخیر، بسیاری از علاقه مندان به کشتی در ایران و آمریکا امیدوار بودند این مسائل رقابت های جام جهانی کشتی را تحت تاثیر قرار ندهد.

 

یک قهرمانی و دو جام

در ابتدا اما با حضور تیم آمریکا در ایران مخالفت شد. نگرانی های محافل ورزشی در هر دو کشور برانگیخته شد اما با مساعدت های وزارت ورزش، هاله سیاسی موجود، از پهنه ورزش و جام جهانی کشتی رخت بربست و اقدامات لازم جهت حضور آمریکایی ها در ایران به انجام رسید.کشتی گیران آمریکایی هم پیش و پس از این حضور، بارها به لزوم انجام این مهم و نیز علاقه به حضور در ایران اشاره کردند. مثل اینکه آنها ایران را از سیاستمدارانشان بهتر می شناختند.

ایران، امنیت، کشتی، هواداران عاشق، کلماتی بود که بارها و بارها توسط کشتی گیران و خبرنگارهای خارجی به دنیا مخابره شد. در سالن مسابقات هم کشتی دوستان کرمانشاهی اثبات کردند مسائل سیاسی در ورزش جایگاهی ندارد. آنها بارها با تشویق کشتی گیران خارجی، صلح طلبی و دوستی ایرانیان را به رخ کشیدند.

مسابقات جام جهانی کشتی در کرمانشاه با قهرمانی ایران و نایب قهرمانی آمریکا به پایان رسید. اما آنچه رنگ این قهرمانی را طلایی تر کرد، کارنامه موفق ایران در میزبانی مطلوب این تورنمنت و نمره قبولی برای سیاستمداران کشورمان بود.

این مسابقات حاوی یک پیام مهم بود؛

"اینجا ایران است. سرزمین صلح، دوستی و امنیت "

 

منبع: ورزش سه