به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، مهرداد پهلوان زاده ، در مورد حواشی به وجود آمده برای بازی بدون حجاب شطرنجباز ایرانی در رقابت‌های جبل الطارق عنوان کرد: درنا درخشانی اصلا ساکن ایران نبوده و در اسپانیا دانشجو است و متاسفانه در مسابقات بدون حجاب شرکت می‌کند.

مسابقات جبل الطارق هم به صورت آزاد بوده و هرکسی می‌توانست آنجا شرکت کند.

وی در مورد برنا درخشانی برادر وی که با نماینده رژیم صهیونیستی مسابقه داده است، گفت: برنا درخشانی ساکن تهران است و خودش ویزا دریافت و در آنجا حضور پیدا کرده است. در این رقابت‌ها چون تعداد شرکت کننده زیاد است، روی میزها پرچم نمی‌گذارند و فقط اسامی را می‌نویسند و خیلی مشخص نیست که با کدام کشور بازی می‌کنند و فقط در سایت نام نویسی می‌کنند.

رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد: اولین اقدام ما این است که این افراد را از تمام مسابقاتی که در ایران و به نام ایران برگزار می‌شود، محروم می‌کنیم و دیگر شانس حضور در تیم ملی را نخواهند داشت.

وی گفت: متاسفانه اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاده است و در حال حاضر منافع ملی در جریان است و ما این موضع را به وزارت ورزش هم گزارش دادیم. سعی می‌کنیم جدی ترین برخوردها را داشته باشیم و تدابیری می‌اندیشیم که در تورنمنت‌های آینده این اتفاق دیگر تکرار نشود.