نایب رییس فدراسیون بوکس حل شدن ضعف‌های فنی و جسمانی ملی‌پوشان بوکس را نیازمند گذر زمان دانست.

به گزارش "ورزش سه"، روح الله حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که تیم‌ ‌ملی بوکس ضعف فنی و جسمانی دارد، اظهار کرد: شاید الان تیم‌ ‌ملی دچار ضعف‌هایی باشد اما با گذر زمان این مشکلات بر طرف شدنی است.

در حال‌ حاضر بوکسورهای بزرگسال شکل گرفته‌اند و نمی‌توان به طور کلی آنها را تغییر داد، اما قطعا مربی کوبایی 30 تا 40 درصد آنها را در مسیر پیشرفت حرکت خواهد داد که این امر بسیار خوب است.

او همچنین در مورد این که استفاده از مربی کوبایی و خارجی در رده‌های پایه بهتر نبود؟ گفت‌: تیم‌ ‌ملی بوکس جوان شده است، به طوری که اوزان سبک وزن ما در رده سنی 20 سال هستند و قطعا مربی کوبایی آنها را به سبک خود آموزش خواهد داد. شاید نتوان تغییرات کلی داد، اما قطعا عملکرد ملی‌پوشان بهتر خواهد شد. این تغییر عملکرد در یک تا دو ماه به وجود نمی آید و باید یک تا دو سال به مربی کوبایی وقت بدهیم تا خود را با تیم و تیم را با خودش هماهنگ کند.

حسینی درباره افزودن مربی کوبایی دوم به تیم‌ ‌ملی گفت‌: از عملکرد خیمنز راضی هستیم و با ادامه‌ کار او در تیم‌ ‌ملی با کسب هر نتیجه‌ای مشکل نداریم، اما برای آوردن مربی کوبایی دوم باید مشکلات مالی فدراسیون بر طرف شود. آمدن مربی کوبایی دیگر بستگی به شرایط مالی فدراسیون دارد. اگر بتوانیم این مشکلات را بر طرف کنیم در سال آینده قطعا از مربی دیگری استفاده می‌کنیم.

نایب رییس فدراسیون بوکس در مورد برنامه‌های پیش روی تیم‌ ‌ملی نیز گفت: در صحبت‌هایی که با آقای خیمنز داشته‌ام تصمیم داریم مسابقات زیادی را برای بوکسورها برگزار کنیم تا حریفان زیادی ببینند و در شرایط خوبی قرار بگیرند. مسابقات جاده ابریشم در 23 اسفند ماه برگزار می‌شود که در این رقابت‌ها حاضر می شویم و پس از آن در اردیبهشت ماه مسابقات کشورهای اسلامی در آذربایجان را پیش‌رو داریم که به این رقابت‌ها اعزام می شویم.

 

منبع: ایسنا