به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، چاویچ در المپیک پکن در شنای پروانه 100 متر با اختلاف چند صدم ثانیه به مدال نقره رسید.

او معتقد است که وضعیت دوپینگ در دنیای ورزش خطرناک‌تر شده است.

فلپس هفته گذشته در کنگره‌ای در آمریکا شرکت کرد و اعلام کرد که هیچ مسابقه‌ای کاملا بدون دوپینگ برگزار نمی‌شود و همیشه افرادی هستند که دوپینگ انجام می‌دهند.

فلپس دارنده 23 مدال طلای المپیک است و پرمدال‌ترین ورزشکار تاریخ المپیک شناخته شده است. فلپس همچنین در صحبت‌های خود اعلام کرده است که آمریکا نسبت به کشورهای دیگر سیستم ضددوپینگ قوی‌تری دارد.

اما نظرات فلپس مورد انتقاد چاویچ قرار گرفته است. او در صحبت‌های خود لانس آرمسترانگ دوچرخه‌سواری آمریکایی را مثال زده و می‌گوید که لزوما تست گرفتن مداوم به معنای نبود دوپینگ نیست.

چاریچ در انتقاد به فلپس می‌گوید: دوپینگ یک مشکل است که روز به روز بدتر می‌شود. من هم نمی‌دانم که به بچه‌هایم باید چه بگویم و نمی‌دانم آنها در آینده با چه شرایطی روبرو می‌شوند. می‌خواهم لانس آرمسترانگ را مثال بزنم. او در یک روز سه تست داد و هیچ کدام آنها مثبت نشد. در حال حاضر مشکل اینجاست که ما نمی‌توانیم مواد غیرقانونی جدید را تشخیص بدهیم و متدهای تست‌گیری پیشرفته نیستند. چرا فلپس الان که بازنشسته شده است به دنبال ایجاد اصلاحات است. او هیچ وقت در زمان فعالیت حرفه‌ای‌اش از پاسپورت خونی حمایت نکرد. من نمی‌گویم او دوپینگ کرده است اما سرعت ریکاوری او بسیار عجیب بود. همه ما دوست داریم بفهیم که چطور این اتفاق می‌افتاد. با این حال دوست دارم که فلپس به این کار خود ادامه دهد زیرا فعالیت ضد دوپینگ برای نسل آینده مفید است.

این اولین بار نیست که چاویچ و فلپس با هم بحث می‌کنند. فلپس هنوز پاسخ صحبت‌های چاویچ را نداده است.