تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل ازبکستان به پیروزی رسید.

 

تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران که با دو شکست مقابل چین و هنگ‌کنگ از صعود به جمع هشت تیم برتر بازمانده بود، صبح امروز در مرحله دوم برای کسب عنوان نهمی مقابل ازبکستان قرار گرفت. ملی‌پوشان ایران در این دیدار با نتیجه سه بر دو به برتری رسیدند و نخستین پیروزی خود را در مسابقات قهرمانی آسیا به دست آوردند.

در ست اول هر دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند، در ادامه بازیکنان ازبکستان اختلاف را به پنج امتیاز رساندند، مایدا چیچیچ با گرفتن وقت استراحت نکات لازم را به بازیکنان یادآوری کرد. ازبک ها در این ست بازی بهتری را به نمایش گذاشتند و با گرفتن امتیازات بیشتر توانستند با نتیجه 25 بر 17 به برتری برسند.

در ست دوم هم در شروع بازی هر دو تیم با امتیازهای برابر پیش رفتند که در ادامه بازی دختران ایرانی با کسب امتیازات بیشتر به برتری 25 بر 21 دست پیدا کردند تا همه چیز برابر در ست سوم دنبال شود.

در ست سوم هم ملی پوشان ایران تمام تلاش خود را به کار گرفتند با ارائه بازی بهتر به پیروزی برسند، اما ازبکستان با بازی خوبی که داشت بر دختران کشورمان غلبه کرد و با نتیجه 25 بر 21 پیروز شد.

ست چهارم هم با برتری 25 بر 22 ملی پوشان ایران پیگیری شد تا ست پنجم تعیین کننده برنده این دیدار باشد.

ست پنجم دختران ایران موفق شدند تا حریف را با نتیجه 15 بر 11 شکست دهند و نخستین پیروزی خود را در این مسابقات به دست آورند.

ترکیب آغازکننده ایران در این دیدار زهرا زهدی، آیتک سلامت، منا آشفته، زهرا صالحی، مریم حبیبی، بهار بهرامی نیا، الهه حلاج (لیبرو) بدین صورت بود.

تیم ملی ایران روز جمعه در آخرین دیدار خود مقابل ساموآ به میدان می‌رود.

یازدهمین دوره مسابقات والیبال نوجوانان دختر از روز یکشنبه در چین آغاز شده و 23 اسفند به پایان می‌رسد.

 

منبع: ایسنا