لیگ جهانی والیبال: پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر لهستان
تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر یک لهستان را شکست داد تا هفته اول مسابقات لیگ جهانی را با یک برد شیرین به پایان برساند.

تیم ملی والیبال ایران موفق به شکست دادن لهستان شد

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود به مصاف لهستان رفت. ایران كه در دو دیدار اول خود به ایتالیا و برزیل باخته بود، امیدوار بود تا بتواند با شكست دادن لهستان ، هفته اول لیگ جهانی را با یك برد به پایان برساند.

تیم ایران این دیدار را با ترکیب فرهاد سال‌افزون، مجتبی میرزاجانپور، مهدی مرندی، مسعود غلامی، امیر غفور، سامان فائزی آغاز کرد. در حالی كه ایران سعید معروف را در اختیار نداشت، ست اول را خوب شروع نكرد.

لهستانی ها از همان ابتدای مسابقه بهتر از ایران بودند و بازی را در دست گرفتند. تا انتهای ست اول هم لهستان سوار بر بازی بود.
تیم ایران در ست اول با نتیجه 25 بر 18 نتیجه را واگذار کرد.


ست دوم

در دومین ست، ایران توانست جبران كند و با نتیجه 25 - 23 حریف را شكست دهد. والیبالیست های ایران در ست دوم نشان دادند كه می توانند حتی مقابل لهستان هم عملكردی خوب داشته باشند و نتیجه را برگردانند. لهستانی ها كه فكر می كردند این مسابقه را به راحتی می برند، در این ست دوباره متوجه شدند كه ایران تیمی غیر قابل پیش بینی است.

در حالی که لهستان یک ست از ایران پیش بود، در ابتدای ست دوم اتفاق عجیبی در زمین ایران رخ داد. زمانی که سامان فائزی در حال شادی بعد از کسب امتیاز بود باعث مصدومیت مجتبی میرزاجانپور شد. دست سامان فائزی به صورت میرزاجانپور برخورد کرد و باعث جراحت شدید چشم او شد که این اتفاق با عصبانیت میرزاجانپور همراه بود.

به همین دلیل معنوی نژاد به جای او به بازی آمد. این سومین برخورد بازیکنان ایران با یکدیگر در طول بازی بود، به طوری که پیش از آن زمانی که میرزاجانپور پس از زدن آبشار در حال فرود بود دستش با شدت به صورت سال‌افزون برخورد کرد که پاسور تیم ملی در این صحنه به شدت آسیب دید اما به بازی ادامه داد.

ست سوم

ست سوم هم با برتری ایران به پایان رسید. تیم ملی ایران در سومین ست توانست عملكرد خوبی داشته باشد و لهستان را با نتیجه نزدیك 25 - 23 شكست دهد. شاگردان كولاكوویچ كه ست اول را خوب شروع نكرده بودند، در سومین ست نشان دادند كه هر زمان بخواهند می توانند به بازی برگردند. آن ها با برتری مقابل لهستان، ست سوم را گرفتند تا نتیجه دو بر یك به سود ایران شود. حالا ایران امید بیشتری برای بردن این مسابقه پیدا كرده و بدون توجه به اینكه لهستان در بازی های قبلی، حریفان قدرتمند خود را شكست داده، در حال امتیاز گرفتن از این تیم هستند.

ست چهارم

ایران چهارمین ست را هم با نتیجه 22 - 25 برد تا سه بر یك پیروز شود. تیم ملی ایران با پیروزی در این ست امید را به والیبال ایران برگرداند و نشان داد كه امسال هم حرف هایی برای گفتن در لیگ جهانی دارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir