پشیمانی ورزشکار سرشناس کشور از حضور در مسابقات خشن و مرگ آور MMA
جواد محجوب کاپیتان تیم ملی جودو تصمیم نهایی خود را گرفت و MMA را به این رشته المپیکی ترجیح داد.

جواد محجوب در مسابقات MMA ؟

جواد محجوب، قهرمان سابق جودوی آسیا که همیشه و در همه حال به مسائل مختلف معترض بود و علاقه شدیدی به ایجاد حواشی داشت، سرانجام تصمیم به جدایی از این رشته المپیکی گرفت تا آینده ورزشی خود را در رشته MMA (هنرهای رزمی ترکیبی) دنبال کند.

این ورزشکار پرحاشیه از مدت‌ها قبل برای حضور در MMA کارهایش را انجام داد و حتی با امیر علی‌اکبری هم مشورت کرد تا با یک مربی اختصاصی در این زمینه تمرین کند.

کاری به اینکه محجوب در رشته جدید خود موفق می‌شود یا خیر نداریم اما نکته حائز اهمیت این است که چرا او نمی‌خواست کسی از تغییر چندباره رشته ورزشی‌اش مطلع شود؟ آیا بهتر نبود محجوب به صراحت اعلام می‌کرد قصد حضور در رقابت‌های MMA را دارد تا دیگر کادر فنی و مسئولان فدراسیون جودو روی او حساب باز نمی‌کردند؟
 
کمی به عقب برگردیم؛ زمانی که خبرنگار میزان، از تمرینات MMA محجوب با خبر شد و در تماسی با کاپیتان سابق تیم ملی جودو از آخرین شرایط او سوال پرسید. اینکه محجوب چه صحبت‌هایی با خبرنگار ما انجام داد و نخواست در مصاحبه‌اش کار شود به رسم امانت پیش ما می‌ماند اما چرا او اصرار داشت که خبر حضورش در MMA شایعه است؟ حالا که او برای حضور در این رقابت‌ها از ایران رفته و همه خبر جدایی‌اش از جودو را می‌دانند چه جوابی برای این موضوع دارد؟

شکی نیست که ما هم مانند تمام مردم ایران برای قهرمان سابق جودوی آسیا در رشته جدیدش آرزوی موفقیت داریم اما حقیقت این است که محجوب تمام پل‌های پشت سر خود را برای بازگشت به جودو خراب کرد و اگر در MMA موفق نشود، دیگر راهی برای بازگشت به تاتامی ندارد.

کاپیتان سابق تیم ملی جودو که همواره در رنکینگ جهانی جزو ۱۰ نفر برتر وزن ۱۰۰- کیلوگرم بود، حالا در رده ۶۲ جهان قرار دارد و بی‌تردید هر روز که از دنیای جودو دور باشد، در این رنکینگ نزول خواهد کرد.

حیف این مهره ارزشمند جودو که به عقیده خیلی‌ها تکنیکی‌ترین جودوکار کشور در نسل جدید بود خیلی زودتر از حد تصور از این رشته المپیکی کنار رفت، حیف که با این شاخه به آن شاخه کردن سرانجام با جودو قهر کرد و صد حیف که دیگر در اردوهای تیم ملی جایی برای کاپیتان جودو نیست.

در آخر بد نیست یادی کنیم از صحبت جنجالی «چیرو»، سرمربی ایتالیایی سابق تیم ملی جودو که در خصوص بهترین مهره آن روزهای جودوی ایران گفت: «ورزشکار مانند لیمویی است که وقتی عصاره‌اش تمام می‌شود دیگر کارایی ندارد.»

این جمله سرمربی سابق تیم ملی جودو ناخواسته ما را یاد وضعیت این روزهای جواد محجوب می‌اندازد!


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: mizanonline.ir