اجازه حضور زنان در ورزشگاه آزادی صادر شد! زنان تماشاچی لیگ جهانی والیبال
بلیت فروش لیگ جهانی والیبال  درحال برگزار شد که تعدادی بلیت نیز به عنوان سهمیه برای زنان در نظر گرفته شد.

سلام بانوان به آزادی در لیگ جهانی والیبال

 سرانجام پای بانوان برای تماشای بازی‌های لیگ جهانی والیبال به سالن 12 هزار نفری آزادی باز شد. آن هم با خرید اینترنتی بلیت برای اولین بازی ایران مقابل بلژیك. هوادارانی كه می‌خواستند این بازی را تماشا كنند باید با ورود به سامانه خرید اینترنتی بلیت خود را برای بازی جمعه می‌خریدند اما نكته‌ای كه در این سامانه توجه خریداران را جلب می‌كرد گزینه‌ای برای خرید بلیت بانوان بود!

چند سال قبل و زمان سرمربیگری ولاسكو، ورزشگاه آزادی میزبان جام ملت‌های والیبال آسیا بود. مسابقاتی كه ایران قهرمان هم شد و بعد هم انتخابی لیگ جهانی مقابل ژاپن آخرین باری بود كه بانوان اجازه ورود به ورزشگاه را داشتند. خیلی‌ها سالن 12 هزار نفری را قرق كرده بودند و جای سوزن انداختن نبود اما بعد از آن همه چیز تمام شد. انتشار عكس‌ها در فضای مجازی، مختلط نشستن مردان و بانوان و خیلی از عوامل دیگر حساسیت‌ها را به اوج رساند و باعث شد تا والیبال هم در مسیر فوتبال قرار بگیرد و درها به روی بانوان برای حضور در ورزشگاه آزادی بسته شود.

یك سال بعد و زمانی كه ایران مجوز لیگ جهانی را گرفت، فدراسیون با پیش‌شرطی روبه‌رو شد كه به نظر چاره‌ای جز همراهی با آن وجود نداشت. میزبانی از لیگ جهانی به شرط حضور بانوان در سالن. تدابیر اندیشیده شد و با اختصاص دادن بخشی از سالن به بعضی از بانوان گهگاه بازیگران سینما، اقوام مسئولان مختلف، بازیكنان و... بودند مشكل تا حدودی برطرف شد اما این پایان كار نبود.

هر سال نظارت‌ها بیشتر و بیشتر می‌شد و طبعاً حساسیت‌ها بیشتر. كار به جایی رسید كه دستور رسید حتی بانوان خبرنگار هم اجازه حضور در سالن را ندارند. هر چند بعد از رایزنی‌های مختلف این دستور لغو شد اما از آن پس دیگر فقط بانوانی اجازه ورود به ورزشگاه پیدا كردند كه تابعیت ایرانی نداشتند. آنها یا تیم ملی كشورشان با ایران بازی داشت یا اینكه از سفارتخانه‌ها برای تماشای بازی به آزادی می‌آمدند. در این چند سالی كه ایران میزبان تیم‌های خارجی است این رویه ادامه داشته است.

اما ظاهراً قرار است امسال از 5، 6 هزار قطعه بلیت تعداد محدودی هم به بانوان برسد. یعنی آنها هم مثل مردان بلیت را اینترنتی بخرند. با این حال دیروز وقتی ساعت 10:30 وقت خرید بلیت شد، گزینه خرید بلیت توسط بانوان هم خودنمایی می‌كرد. نكته جالب اینكه كلیك روی این گزینه با اخطار «بلیت بانوان به اتمام رسیده است»روبه‌رو می‌شد.

حال اینجا 2 سؤال پیش می‌‌آید؛ اول اینكه با استقبال گسترده بانوان طبیعی است كه بلیت‌ها به فروش رفته است و دوم اینكه اصلاً بلیتی به فروش نرفته است و هر تعداد بلیتی كه قرار بوده به بانوان اختصاص پیدا كند به سفارت‌نشین‌ها یا بانوان خارجی داده شد. مرتضی افجه‌ای مسئول فروش بلیت اینترنتی فدراسیون والیبال در این باره می‌گوید: «از دیروز امكان خرید بلیت برای بانوان را هم در سایت فراهم كردیم. بلیت‌فروشی برای عموم آزاد است. یعنی اینكه مختص به خانواده ورزشكاران و... نیست اما نمی‌دانم تا الان چقدر بلیت به بانوان فروخته شده است.»

او از استقبال تماشاگران راضی است: «ما از ساعت 10:30 دیروز بلیت‌فروشی برای بازی ایران و بلژیك را شروع كرده‌ایم و استقبال هم خوب بود. یعنی هر یك ربع كه سایت را برای خرید باز می‌كنیم حدود 800 بلیت به فروش می‌رود.» افجه‌ای درباره اینكه چرا وقتی روی گزینه خرید بلیت بانوان كلیك می‌شود، می‌نویسد بلیت‌ها به اتمام رسیده، می‌گوید: «سایت مدتی مشكل فنی پیدا كرد كه برای دقایقی فروش بلیت اینترنتی به تعویق افتاد وگرنه دلیل دیگری نداشت. باور كنید بانوان هم از سایت بلیت خریدند اما ظرفیت ما محدود است.»


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی