بررسی شرایط صعود تیم ملی والیبال ایران به مرحله نهایی لیگ جهانی
تیم والیبال ایران 2 بازی تا پایان مرحله سوم رقابت های لیگ جهانی فرصت دارد و باید حتما در این بازی ها به پیروزی دست یابد تا به مرحله بعد صعود کند.

تیم ملی والیبال در چه شرایطی به مرحله نهایی لیگ جهانی صعود می کند؟

در ادامه رقابت های لیگ جهانی والیبال تیم ملی کشورمان  امشب به مصاف لهستان می رود و پس از این دیدار در روز پایانی باید با روسیه بازی کند.

با توجه به نتایج هفته هفتم رقابت های لیگ جهانی والیبال، تیم های فرانسه و صربستان صعود خود به فینال را قطعی کرده اند و برزیل هم که اکنون در رتبه سوم جدول قرار دارد، به عنوان میزبان در مرحله نهایی شرکت می کند.

شرایط جدول لیگ جهانی والیبال به شکلی است که تیم های سوم تا دهم این رقابت ها با توجه به تعداد بردهای خود همچنان برای رسیدن به مرحله نهایی شانس دارند.

در حال حاضر پس از کانادا که با چهار پیروزی در رتبه چهارم قرار گرفته، تیم های پنجم تا رده دهم جدول، سه برد به دست آورده‌اند و با توجه به اولویت برد به امتیاز در رده‌بندی، همگی شانس صعود به مرحله بعد را دارند اما امتیازات این تیم‌ها متفاوت است و در صورت تعداد یکسان برد‌ها، تیمی صعود می کند که امتیازش بالاتر باشد.

تیم ملی والیبال ایران در حال حاضر با سه برد از هفت بازی در رتبه دهم جدول لیگ جهانی قرار گرفته و برای صعود به فینال این رقابت ها باید در هر 2 بازی پایانی خود مقابل روسیه و لهستان به برتری برسد. شاگردان ایگور کولاکوویچ در صورت کسب هر سه امتیاز برابر این حریفان شانس خود را برای قرار گرفتن در جمع 6 تیم مرحله نهایی لیگ جهانی افزایش می دهند.

کانادا که شب گذشته با نتیجه سه بر دو بلژیک را شکست داد، برای قطعی شدن صعود خود تنها به یک برد از دیدار مقابل فرانسه و ایتالیا نیاز دارد.

بلژیک که در حال حاضر با سه برد و کسب 11 امتیاز در رتبه پنجم ایستاده برای افزایش شانس صعود خود باید دست کم یک پیروزی مقابل تیم های مدعی فرانسه و ایتالیا کسب کند که البته با توجه به میزبانی از این حریفان چندان ناامید نیست.

آمریکا که در هفته نخست لیگ جهانی با سه شکست در قعر جدول قرار گرفت از چهار بازی بعدی خود، سه پیروزی به دست آورد تا معادلات را به هم بریزد. این تیم در صورت تداوم همین روند به راحتی می تواند لهستان و روسیه را از پیش رو بردارد و در چنین شرایطی قطعا به مرحله نهایی راه می یابد. البته شاگردان جان اسپراو اگر در یکی از این 2 دیدار بازنده از زمین خارج شوند، باید منتظر مشخص شدن نتایج سایر دیدارها بمانند.

روسیه و لهستان که در حال حاضر با سه برد در رتبه های هفتم و هشتم جدول لیگ جهانی قرار گرفته اند، کار سختی برای صعود دارند و برای قطعی کردن این امر، باید در هر 2 بازی خود مقابل ایران و آمریکا به پیروزی برسند.

بلغارستان دیگر مدعی صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی است. این تیم هم درحال حاضر با سه پیروز در جایگاه نهم جدول قرار دارد و برای زنده نگه داشتن شانس صعود خود باید مقابل صربستان فینالیست شده و آرژانتین ناامید به پیروزی برسد.

با این تفاسیر تیم ملی والیبال ایران حتی در صورت برتری مقابل لهستان و روسیه برای صعود به مرحله نهایی باید منتظر مشخص شدن نتایج سایر دیدارها بماند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: yjc.ir