حاشیه های اعلام خبر فعالیت زنان وزنه بردار ایرانی
پخش خبر فعالیت زنان و حضور آنان در تیم ملی وزنه برداری ایران, حاشیه هایی را به همراه داشته است.

تکذیب فعالیت زنان وزنه بردار در ایران

فدراسیون به خبر تأیید پوشش اسلامی واکنش نشان داد.

بعد از کشتی و بسکتبال به نظر می‌رسد حالا رایزنی‌هایی برای حضور بانوان در رشته وزنه‌برداری با پوشش اسلامی آغاز شده است اما این‌که پوشش اسلامی تأیید شده باشد را فدراسیون تکذیب می‌کند.
 

خبر عجیب یک مسئول

بعد از المپیک ٢٠١٦ بود که علی مرادی رئیس فدراسیون اعلام کرد؛ در تلاش است تا بخش بانوان این فدراسیون را فعال کند تا در المپیک ٢٠٢٠ وزنه‌برداران زن ایرانی دومین مدال تاریخ زنان ایران در المپیک را بعد از کیمیا علیزاده کسب کنند. روز گذشته سیدعلی شاهرخی، دبیر کمیته استعدادیابی فدراسیون وزنه‌برداری و رئیس هیأت لرستان با اشاره به تأیید لباس بانوان ایران توسط فدراسیون جهانی وزنه‌برداری خبر عجیبی را دراین‌باره اعلام کرد:   «با پیگیری‌های فدراسیون کشورمان و طراحی لباس مناسب و باحجاب و موافقت فدراسیون جهانی از امسال شاهد شروع فعالیت زنان کشورمان در این رشته خواهیم بود.»
 

تکذیب فدراسیون

تاکنون فدراسیون وزنه‌برداری به دلیل ممنوعیت‌های موجود هیچ فعالیتی در بخش زنان نداشته و به همین دلیل خبری که توسط یک مسئول نه‌چندان مرتبط با بحث بانوان اعلام شد، جای تعجب داشت. دقایقی بعد از اعلام این خبر رضا عباسپور، مدیرروابط عمومی فدراسیون وزنه برداری با تکذیب این اتفاق به «شهروند» می‌گوید: «نمی‌دانم شاهرخی چه ارتباطی به بخش زنان دارد که چنین مصاحبه‌ای انجام داده است. به نظرم این صحبت‌ها یک شیطنت است که باعث متشنج‌شدن فضا می‌شود. ما هیچ مکاتبه‌ای با فدراسیون جهانی درباره پوشش بانوان نداشتیم و فقط به وزارت ورزش طرحی دادیم که درحال بررسی است. باید با توجه به مسائل شرعی تصمیم درستی در این‌ خصوص گرفته شود.»
 

تأکید فدراسیون جهانی به حضور بانوان

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نزدیک به ٢‌سال است که با پیشنهاد کشور آمریکا، حضور بانوان محجبه در رقابت‌های بین‌المللی را مجاز اعلام کرده و در همین راستا در سال‌های اخیر شاهد حضور زنان مسلمان در مسابقات قاره‌ای، ‌جهانی و حتی المپیک بودیم. اتفاق ویژه‌ای که در این مسیر برای بانوان مسلمان وزنه‌بردار جهان رخ داد، مدال آوری سارا احمد وزنه بردار مصری بود که در المپیک ٢٠١٦ توانست به مدال برنز دست پیدا کند.

او اولین زن مسلمانی بود که در تاریخ رقابت‌های وزنه برداری المپیک روی سکو رفت. حالا فدراسیون ایران هم با توجه به تأکید فدراسیون جهانی بر فعال بودن بخش بانوان در تلاش است تا با همکاری وزارت ورزش زمینه حضور بانوان را به صورت قانونی فراهم آورد، اگرچه به نظر می‌رسد پروسه زمانبری باشد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: شهروند