کاراته ایران پس از 36 سال در بازی‌های جهانی طلا گرفت
تیم کاراته کشورمان پس از 36 سال موفق به کسب مدال طال در بازی های جهانی شد.

ذبیح‌الله پورشیب برای کارته ایران طلا گرفت

ذبیح‌الله پورشیب نخستین طلای کاراته ایران در بازی‌های جهانی را کسب کرد.

در روز دوم رقابت‌های کاراته بازی های جهانی چهار نماینده کاراته ایران در فینال به روی تاتامی رفتند.
ذبیح اله پورشیب با برد ۲ بر یک برابر آراگا، قهرمان جهان از ژاپن، کاراته ایران را پس از ۳۶ سال صاحب نشان طلای بازیهای جهانی (ورلد گیمز) کرد؛ بازیهایی که زبده‌ترین و بهترین های کاراته جهان را زیر یک سقف جمع کرده است.

این نخستین پیروزی پورشیب برابر این کاراته‌کای صاحب نام جهان است. پیش از این این دو هفت بار رودروی هم قرار گرفته بودند که در تمامی مبارزات آراگا پیروز میدان بود.‌
پورشیب در تاتامی وروسلاو، هم‌ به طلسم شکست ناپذیری آراگا پایان داد و هم پس از ۳۶ سال کاراته ایران را صاحب نخستین طلای بازیهای جهانی کرد.

در ادامه بازی های جهانی لهستان، علی اصغر آسیابری نیز که با شکست حریفان راهی فینال شده بود در مبارزه فینال با شکست ۴ بر ۲ برابر استانیسلاو هورونا نایب قهرمان اروپا، به نشان نقره بازیهای جهانی (ورلد گیمز) دست یافت.
حمیده عباسعلی، بانوی کاراته ایران پس از تساوی صفر بر صفر برابر ایومی، قهرمان جهان در سال ۲۰۱۶ در هانتی و با رای داوران نتیجه را واگذار کرد تا بی شکست نایب قهرمان بازیهای جهانی شود.

عباسعلی پیش از فینال، حریفانی از اسلواکی، نفر اول رنکینگ جهان، برزیل و کاراته کای فرانسه، نفر سوم‌جهان را با تکنیک ناب خود شکست داده بود. عباسعلی بدون حضور مربی خود راهی مسابقات شده بود.
سجاد گنج زاده نیز با شکست ۶ بر ۵ برابر کاگاوا به مدال نقره بازیهای جهانی دست پیدا کرد.
شب گذشته نیز امیر مهدی زاده موفق به کسب مدال نقره شده بود تا هر پنج نماینده کاراته ایران دست پر از بازی‌های جهانی باز گردند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir