اوسین بولت خداحافظی کرد!
فینال دو 100 متر قهرمانی جهان که با خداحافظی اوسین بولت همراه بود برای این دونده اسطوره ای تنها یک مدال برنز داشت.

خداحافظی اوسین بولت!

فینال دو 100 متر مسابقات جهانی لندن بامداد یکشنبه برگزار شد و جاستین گاتلین با ثبت زمان 9.92 ثانیه به عنوان قهرمانی دست یافت. اوسین بولت که  آخرین فرصتش را برای کسب طلای 100 متر  داشت با ثبت زمان 9.95 در جایگاه سوم قرار گرفت و به مدال برنز دست یافت. سریع‌ترین مرد جهان پیش از این در دو 100 متر سه قهرمانی در رقابت‌های جهانی و سه قهرمانی در المپیک به دست آورده بود. کریستین کولمن نیز توانست پیش از بولت از خط پایان عبور کند و به مدال نقره دست یابد. او تنها با یک صدم ثانیه اختلاف در جایگاه دوم قرار گرفت.

بولت از دور مقدماتی هم استارت های همیشگی خود را نداشت و دقیقا در روزی که قصد داشت با بهترین خاطره از دنیای سرعت خداحافظی کند این جاستین گاتلین آمریکایی بود که بالاخره او را گرفت و توانست در شب خداحافظی تندباد جامائیکایی تاج پادشاهی سرعت جهان را بر سر بگذارد.

بولت بارها اعلام کرده بود این آخرین حضور او به عنوان ورزشکار روی پیست خواهد بود و عنوان کرده بود قصد دارد رشته فوتبال را به طور تخصصی دنبال کند اما این مدال برنز شاید تمام معادلات را برهم بریزد تا بولت بتواند پایانی باشکوه تر رقم بزند. با این حال او از تصمیم قطعی خود برای خداحافظی می گوید:« من در مسابقه آخرم ۱۰۰ متر را در ۹ ثانیه و ۹۵ صدم ثانیه دویدم. این نشان می‌دهد که من در مسیر درست قرار دارم. من بارها در مسابقات جهانی بوده‌ام و می‌دانم که آماده هستم. با این حال امیدوارم رکورد من را نشکنند. می‌خواهم به بچه‌هایم زمانی که ۲۰ ساله شدند بگویم ببینید که من هنوز بهترین هستم. فکر می‌کنم در این دوران کسی نیست که بتواند این کار را انجام دهد. شاید در نسل بعد و ۱۰ سال دیگر این اتفاق بیفتد.»

بولت تصمیم جدی برای ادامه ورزش خود در رشته فوتبال دارد و عشق او به تیم منچستر یونایند همچنان رویای بازی با پیراهن این تیم را در قلب خود نگه داشته است. بولت از هدف بعدی خود این طور گفت:« همه می دانند که من همیشه در مورد فوتبال صحبت می کنم و هنوز در انتظار تماس مورینیو برای پیوستن به یونایتد هستم. تا روز آخر فصل نقل و انتقالات امسال در انتظار تماس مورینیو خواهم بود. از نظر من زلاتان نمایش درخشانی در فصل قبل داشت و اگر به انتخاب من بود یک بار دیگر با او قرارداد امضا می کردم.»


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com