قدرت نمایی تیم ملی بسکتبال ایران در لبنان
تیم ملی بسکتبال با غلبه بر کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی رقابت های کاپ آسیا، حریف استرالیا در فینال این مسابقات شد.

تیم بسکتبال ایران در فینال کاپ آسیا

دومین دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال کاپ آسیا در لبنان، شامگاه شنبه میان دو تیم ایران و کره جنوبی برگزار شد و با نتیجه ٨٧ -  ٨١ به سود ملی پوشان کشورمان به پایان رسید.

بازیکنان تیم ملی بسکتبال کشورمان که بدون باخت به این مرحله از مسابقات صعود کردند، در کوارتر نخست با برتری مطلق در دفاع و حمله به برتری ٣٠ - ١٣ دست یافتند اما برتری در کوارتر دوم از آن کره ای ها شد. آنها در این کوارتر به برتری ١٠ - ٩ دست یافتند اما در مجموع نیمه نخست بازی را ٣٩ - ٣٣ واگذار کردند.

فشاری که بازیکنان کره جنوبی در کوارتر دوم و به خصوص در حمله به تیم ایران وارد کردند، در کوارتر سوم بیشتر شد ضمن اینکه دفاع منسجم آنها هم مانع از امتیازآوری بازیکنان کشورمان در همه حمله ها و از همه شوت ها شد و بدین ترتیب کره جنوبی این کوارتر را ٢٨ - ١٨ به سود خود تمام کرد.
رقابت دو تیم ایران و کره جنوبی در نیمه نهایی کاپ آسیا در کوارتر چهارم خیلی نزدیک تر پیگیری شد. ملی پوشان ایران با شوتزنی و نفوذ به زیر سبد توانستند فاصله امتیازی که در کوارتر قبل ایجاد شده بود را جبران کرده و دوباره از کره جنوبی پیش بیفتند و در نهایت این کوارتر را با برتری ٣٠ - ٢٠ خود تمام کنند تا پیروز این دیدار تعیین کننده باشند.

کره جنوبی در حالی مقابل تیم ملی بسکتبال ایران تن به شکست داد که با غلبه بر فیلیپین، نایب قهرمان دوره پیشین مسابقات آسیا و شگفتی سازی، راهی نیمه نهایی شده بود.

پیش از دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و کره جنوبی، دو تیم نیوزلند و استرالیا دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی کاپ آسیا را برگزار کردند که طی آن استرالیا با شکست ١٠٦ - ٧٩ حریف خود، فینالیست شد.

بدین ترتیب در روز پایانی مسابقات بسکتبال کاپ آسیا، دو تیم ایران و استرالیا برای  قهرمانی به مصاف هم می روند. پیش از این دیدار نیز تیم های کره جنوبی و نیوزلند دیدار رده بندی را برگزار می کنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:خبرورزشی