شکست خوردن تمام فرنگی کاران ایران در رقابت های جهانی در 4 وزن اول
تمام نماینده های ایران در 4 وزن اول در کشتی فرنگی رقابت های جهانی شکست خوردند.

شکست خوردن تمام کشتی گیران فرنگی کار

نماینده وزن 85 کیلوگرم ایران با شکست مقابل حریف عنوان‌دار خود از آلمان از رسیدن به فینال رقابت‌های قهرمانی جهان بازماند تا ایران در 4 وزن نخست این رقابت‌ها هیچ فینالیستی نداشته باشد.

در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2017 که در پاریس پایتخت فرانسه در حال برگزاری است،حسین نوری دارنده مدال طلای آسیا در دیدار نیمه نهایی وزن 85 کیلوگرم مقابل دنیس کودلا نفر سوم المپیک ۲۰۱۶ از آلمان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

نوری که برای نخستین بار است در این رقابت‌ها برای ایران کشتی می‌گیرد، پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس در دور دوم مقابل استانکوویچ از لیتوانی که بهترین عنوانش پنجمی نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۱ است با نتیجه۷ بر ۵ به برتری رسید.وی در دومین مبارزه نیز مقابل اریک اپس از استونی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید.

نوری در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ویکتور لورینچ، دارنده مدال برنز جهان و قهرمان اروپا از مجارستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه۶ بر ۴ پیروز شد.

3 نماینده دیگر ایران در روز نخست نیز به روی تشک رفتند که گرایی در وزن 71 کیلوگرم با شکست مقابل فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان راهی گروه بازنده‌ها شد.سعید عبدولی در وزن 75 کیلوگرم و سید مصطفی صالحی‌زاده در وزن 98 کیلوگرم نیز به ترتیب مقابل ویکتور نمس نایب قهرمان اروپا از صربستان و آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان در همان دور نخست شکست خوردند و باید منتظر صعود رقبای خود به دیدار نهایی باشند تا شانس راهیابی به گروه بازنده‌ها و تلاش برای رسیدن به مدال برنز را داشته باشند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir