سقوط آزاد کشتی آزاد ایران
رقابت چهار وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان با حذف هر ۴ نماینده کشورمان به پایان رسید.

حذف تمام کشتی گیران کشتی آزاد

رقابت چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان از ظهر دیروز (شنبه) در پاریس فرانسه آغاز شده و شاگردان محمد طلایی نتایج چندان خوبی را بدست نیاورده‌اند و در هر ۴ وزن از دور مسابقات حذف شدند تا تیم ایران در پایان مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان با یک طلا به کارش پایان دهد.

وزن ۶۵ کیلوگرم، فینالیست‌ها: یاکوبیاشویلی (گرجستان) - ماگمود مراد گادجیف (لهستان)
در وزن ۶۵ کیلوگرم میثم نصیری در دور نخست به مصاف ابراهیم از قطر رفت و کمتر از سه دقیقه با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و در دور بعد با آلان گوگایف دارنده مدال نقره جهان از روسیه  رفت و در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۶ بر ۵ شکست خورد تا بازهم مانند المپیک لندن ناکام باشد و از رسیدن به فینال باز بماند. وی برای حضور در گروه شانس مجدد در انتظار حضور گوگایف در فینال بود که این کشتی‌گیر روس نیز از حریفش شکست خورد تا به این ترتیب نصیری از دور مسابقات حذف شود.

وزن ۷۰ کیلوگرم، فینالیست‌ها: جیمز گرین (آمریکا) - فرانک چامیزو (ایتالیا)
در وزن ۷۰ کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور اول با ایلمان مختاراف از فرانسه کشتی گرفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید. وی در دور دوم مویزه از رومانی را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد تا راهی دیدار یک چهارم نهایی شود.
در یک چهارم نهایی کوجینامی از ژاپن به مصاف حسین خانی رفت و در شرایطی که در تایم اول این کشتی‌گیر ژاپنی ۴ بر صفر از حسین خانی پیش افتاد. اما در تایم دوم این حسین خانی بود که با ۲ خاک و یک بارانداز ۶ امتیاز گرفت تا ۶ بر ۴ جلو بیافتد. با این وجود در ثانیه‌های پایانی حسین خانی ۳ امتیاز از دست داد تا ۷ بر ۶ کشتی را ببازد.
او برای حضور در گروه شانس مجدد در انتظار حضور حریف ژاپنی در فینال بود که این اتفاق رخ نداد و حریف ژاپنی وی در نیمه نهایی شکست خورد تا حسین‌خانی نیز از دور مسابقات حذف شود.

وزن ۷۴ کیلوگرم، جردن باروس (آمریکا) - تسابالوف (روسیه)
در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۳۱ نفر حضور دارند پیمان یاراحمدی در دور اول با زلیمخان خادجیف کشتی‌گیر روسی‌الاصل فرانسه کشتی گرفت و با نتیجه ۸ بر ۴ شکست خورد.خادجیف در دور سوم با نتیجه ۱۳ بر ۲ مغلوب باروس آمریکایی شد و با توجه به شکست این حریف فرانسوی مقابل جردن باروس آمریکایی یاراحمدی از گردونه مسابقات حذف شد.

وزن ۹۷ کیلوگرم، عبد الرشید سعدولایف (روسیه) - کایل اسنایدر (آمریکا)
در وزن ۹۷ کیلوگرم امیر محمدی در دور اول با الکساندر هوشتین از بلاروس کشتی گرفت و با نتیجه ۸ بر ۶ به پیروزی رسید و در دور دوم به مصاف ماگومد ابراگیم‌اف دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان آسیا از ازبکستان رفت و با نتیجه ۱۰ بر ۴ شکست خورد. وی برای حضور در گروه شانس مجدد در انتظار حضور حریفش در فینال بود که این اتفاق رخ نداد و ابراگیم‌اف در دور بعد برابر حریف ارمنی شکست خورد تا از گردونه مسابقات حذف شود.
تیم ایران در روز نخست این بازی‌ها توانسته بود توسط حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم به مدال طلا دست پیدا کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 11news.ir