شکست سنگین کشتی با دریافت بیشترین بودجه
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان, نتایج کشتی آزاد را یک شکست تاریخی نامید.

نتایج ضعیف کشتی آزاد

محمدرضا داورزنی درباره عملکرد تیم ملی کشتی ایران در مسابقات جهانی فرانسه گفت: ورود سلطانی‌فر به نتایج اخیر کشتی آزاد در مسابقات جهانی پاریس از جایگاه مهم نماینده عالی دولت در ورزش و از حدود اختیارات و وظایف حاکمیتی او است.

او با اشاره به بیانیه اخیر فدراسیون کشتی افزود: شکست کشتی تاریخی بود و در واقع این نتیجه سنگین‌ترین شکست کشتی ما بعد از انقلاب محسوب می‌شود و طبیعی است رئیس فدراسیون هم مثل ما ناراحت باشد، ولی آنچه مهم است، تقویت مجدد کشتی و فدراسیون با همراهی وزارتخانه است.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت : وزیر نقش حاکمیتی دارد و در قبال مردم و نمایندگان مجلس پاسخگوست. ما در کنار فدراسیون‌ها هستیم و به‌زودی با کمک خود فدراسیون نتایج بررسی‌ها را اعلام می‌کنیم.

داورزنی درباره میزان کمک‌های وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون کشتی گفت : از 117 میلیارد تومان اعتباری که در اختیار حوزه قهرمانی برای اختصاص به فدراسیون قرار دارد. کشتی با 12 میلیارد تومان بیشترین سهم را دارد و بعد از آن فوتبال با 10 میلیارد، جانبازان و معلولان با 6.5 میلیارد، والیبال 6 میلیارد، بسکتبال 4 میلیارد ، دوومیدانی 5.5 میلیارد قرار دارند. مشخص است که کشتی نسبت به سایر رشته‌ها حداقل دو برابر بیشتر بودجه می‌گیرد.

داورزنی عنوان کرد: ما برای تقویت و رفع نواقص در کنار فدراسیون کشتی و رسول خادم هستیم و کسی منکر نتایج خوب کشتی و زحمات زیاد رئیس فدراسیون برای این رشته نیست ولی در دوره جدید، پاسخگویی فدراسیون‌ها در قبال مردم و وزارتخانه بیشتر باید باشد و به‌زودی با کمک خادم و اعضای شورای فنی جلسات بررسی و کارشناسی را تشکیل می‌دهیم و نتایج آن را به اطلاع آقای وزیر خواهیم رساند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir