بهداد سلیمی دوباره بهترين وزنه‌بردار دنيا شد
وزنه‌بردار دسته 105+ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن، برای دومین بار طی سه سال گذشته عنوان بهترین وزنه‌بردار جهان را از آن خود کرد.

سليمی برای دومين بار بهترين وزنه‌بردار دنيا شد


این موفقیت بزرگ درحالی برای بهداد سلیمی رقم خورد که خیلی‌ها، حتی خود او، شانس ایلین ایلیا، ستاره قزاقستانی و قهرمان وزنه‌برداری المپیک لندن را بیشتر از سایرین می‌دانستند، اما وقتی پای نظرسنجی‌های اینترنتی در میان است، ایرانی‌ها همیشه مدعی اول هستند. نمونه آخرش همین انتخاب محبوب‌ترین بازیکنان فوتبال جهان بود که مهدی مهدوی‌کیا بیش از 75 هزار رای جمع کرد، اما آرایی که به حساب لیونل مسی، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ جهان نوشته شد تنها پنج هزار رای بود و اینچنین مهدوی‌کیا و رحمتی در محبوبیت از مسی و رونالدو پیشی گرفتند.

در وزنه‌برداری البته برتری بهداد سلیمی دور از شایستگی‌های او نبود. پولادمرد کشورمان که در رقابت‌های المپیک لندن یکی از باارزش‌ترین مدال‌های طلا را از آن خود کرد و قوی‌ترین مرد المپیک لقب گرفت، در رقابتی که بیش از 1300 کاربر اینترنتی سایت فدراسیون جهانی در آن شرکت کرده بودند، بالاتر از ایلین ایلیا از قزاقستان و آدرین زیلینسکی از لهستان ایستاد و همچون سال 2010 در سال 2012 نیز عنوان بهترین وزنه‌بردار جهان را به دست آورد.

نام سلیمی با این دو عنوان حالا در کنار نام حسین رضازاده‌ای قرار گرفته است که در سال‌های 2000 و 2002 عنوان بهترین وزنه‌بردار جهان را به دست آورد. قوی‌ترین مرد المپیک پس از این موفقیت بزرگ از تمام کسانی که به او در این نظرسنجی رای دادند، تشکر کرد و گفت: فکر نمی‌کردم در رقابت با ایلین ایلیا که در المپیک 2012 لندن یکی از بهترین‌‎ها بود، پیروز شوم، اما مردم خوب کشورم نشان دادند چقدر برای قهرمانان‌شان ارزش قائل هستند. من این موفقیت بزرگ را مدیون مردم خوب ایران هستم و دست همه کسانی که در این نظرسنجی به من رای دادند را صمیمانه می‌فشارم.




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: jamejamonline.ir