سوء استفاده های جنسی در کلاس اسکیت در شهر یزد
رئیس فدراسیون اسکیت از پیگیری موضوع سوء استفاده‌های جنسی از چند کودک اسکیت‌باز در استان یزد از طریق حراست وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

تعرض به کودکان اسکیت باز؟

ورزش کشور با اتفاقی تلخ و هشدار دهنده مواجه شده که خانواده‌ها باید از این پس با دقت بیشتری به انتخاب یک مربی بپردازند.

در استان یزد، یک فرد که کارت مربیگری دررشته اسکیت هم نداشته، اقدام به برگزاری کلاس آموزشی در این رشته برای کودکان زیر 8 سال کرده است . این فرد گفته می‌شود به تعدادی از این کودکان تعرض کرده که این موضوع هم اکنون در محاکم قضایی طرح و پیگیری می‌شود.

بهمن محمدرضایی رئیس فدراسیون اسکیت دراین باره می گوید : « ما هم این موضوع را شنیده‌ایم، اما چون خبر از منبع موثقی به دستمان نرسیده، موضوع تعرض را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب، اما می‌توانم بگویم که این فرد اقدام به کلاهبرداری کرده و موضوع درحراست وزارت ورزش و همچنین حراست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در حال رسیدگی است.»

او ادامه می دهد : « ما خودمان هم از این فرد شاکی هستیم . من به صادق طهماسبی، رئیس هیئت یزد گفته‌ام که دربازگشت به این شهر به سرعت طرح دعوی کند. ما 5 هزار مربی اسکیت در کشور داریم که همگی آنها اصل مهم و اول یعنی رعایت اخلاق را در دستور کار خود قرار داده‌اند.»

رئیس فدراسیون اسکیت  می گوید : « این فرد سال 90 در یک دوره مربیگری درجه 3 شرکت کرده بود، اما به دلیل نقص مدارک، هرگز برایش کارت مربیگری صادر نشد و این شرایط کماکان ادامه دارد . او همچنین ازاهالی یزد نیست و از استان دیگری به اینجا آمده است . با توجه به اینکه او فردی مورد تایید از سوی هیئت اسکیت یزد و اداره کل ورزش این استان نبوده، درنتیجه فضای رسمی نیز در اختیارش قرار نگرفته بود و او دریک پارک در ورودی شهر اقدام به برگزاری کلاس و البته کارهایی از قبیل سوء استفاده‌های جنسی، غیر جنسی و نقدی کرده است.»



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی