نقره داغ کردن ورزشکاری که نامزد مانکن و جذابش را کشت!! عکس
حکم حبساسكار پیستوریوس  دونده آفریقایی به جای این که کاهش پیدا کند، افزایش پیدا کرد و حالا باید 13 سال در زندان باشد!

افزایش حکم زندان اسكار پیستوریوس

ظاهراً پرونده اسكار پیستوریوس همچنان ادامه دارد و قصد ندارد برای همیشه بسته شود. مشهورترین دونده معلول دنیا هنوز تاوان قتل نامزدش روا استینكمپ در روز ولنتاین 2013 را می‌دهد و اكنون بعد از گذراندن بیش از 5 سال سخت در زندان باید منتظر كشیدن حبس بیشتر باشد.

اسكار پیستوریوس پس از اینكه مسجل شد نامزدش را به دلایل نامعلوم به قتل رسانده است، از سوی دادگاه آفریقای‌جنوبی به 6 سال زندان محكوم شد. حكمی كه او یك سال نخست را به طور كامل در زندان سپری كرد اما در ادامه با تكیه بر وكلای قدرتمندش توانست شرایط را عوض كند. دادگاه راضی شد اسكار را به حبس خانگی بفرستد تا این دونده معلول 4 سال را به همین منوال تحت نظر بگذراند اما همه چیز به اینجا ختم نشد پرونده اسكار دوباره به جریان افتاد.

شكایت سازمان‌های عمومی از دادگاه

دستور حبس خانگی پیستوریوس اگرچه از سوی دادگاه صادر شد اما سازمان‌های عمومی به نوع برخورد با این دونده اعتراض كردند و شكایت خود را رسماً اعلام كردند. با توجه به شكایت نهادهای عمومی علیه دادگاه آفریقای‌جنوبی بابت اینكه اسكار با حبس 6 ساله در خانه تاوان محرومیتش را به طور كامل نخواهد داد، پرونده دوباره به جریان افتاد تا همه چیز علیه اسكار رقم بخورد.

اسکار در دادگاه و چهره نامزدش روا استینكمپ

اسکار در دادگاه و چهره نامزدش روا استینكمپ

حكمی كه دوبرابر شد

اسكار كه در حال اتمام دوران حبسش بود، ناگهان با حكم تجدیدنظر دادگاه روبه‌رو شد و 6 سال دیگر به حكمش اضافه شد. اكنون مدت زمان حكم اسكار مجموعاً 13 سال و 5 ماه شد تا اولین دونده پارا المپیكی كه در المپیك هم شركت كرد حسابی نقره‌داغ شود.

استقبال خانواده استینكمپ از حكم جاری

در حكمی كه اعلام شد خانواده استینكمپ هیچ دخالتی نداشتند و حتی شكایت هم از ظرف آنها نبود. با این حال اما آنها از حكم جدیدی كه برای پیستوریوس صادر شد، استقبال كردند. تانیا كوئن سخنگوی خانواده روا استینكمپ در گفت‌وگو با خبرنگار رویترز این‌طور واكنش نشان داد: «این یك مسئله احساسی برای خانواده استینكمپ است. آنها الان با شنیدن این خبر حس می‌كنند اعتمادشان نسبت به سیستم قضایی بیشتر شده است.» اگرچه حكم زندان پیستوریوس 6 سال دیگر افزایش پیدا كرد اما بدون شك  در روزهای آتی باید منتظرابعاد جدیدی از حكم جدید اسكار باشیم چرا كه بعید است این پرونده به این زودی بسته شود.»



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی