صحبت مهم رسول خادم: مردم فلسطين از ایثار ورزشکاران ایرانی خبر ندارند!
رسول خادم رییس فدراسیون کشتی نسبت به ماجرای شکست علیرضا كریمی و عدم حضور در مقابل حریف اسرائیلی واکنش نشان داد.

رسول خادم: مردم فلسطين هم از اينگونه ايثارها اطلاعی ندارند

اتفاقات اخیر در كشتی و شكست عجیب علیرضا كریمی از حریف روسی برای روبرو نشدن با حریف رژیم صهیونیستی حرف و حدیث‌های بسیاری را در فضای ورزشی و مجازی به وجود آورد.

در این میان تنها فدراسیون كشتی مبادرت به انتشار بیانیه‌ای كرد و وزارت ورزش و جوانان و كمیته ملی المپیك با سكوت از كنار این مساله گذشتند. با رسول خادم، رییس فدراسیون كشتی درباره حاشیه‌های اخیر برای علیرضا كریمی گفت‌وگو كردیم تا از مواضع رییس فدراسیون كشتی در این خصوص باخبر شویم. 

*مردم ایران در صفحات مجازی با هشتگ «باید ببازی» شروع به حمایت از علیرضا كریمی آزادكار مظلوم كشورمان كرده اند؟

در این بین نه تنها علیرضا، بلكه تیم ملی كشتی ایران نیز مظلوم واقع شده است، چرا كه اگر كریمی كه شانس اصلی برای قهرمانی بود به مدال طلا یا حتی به مدال برنز می‌رسید، حالا تیم ایران به جای جایگاه هشتم در جایگاه سوم دنیا قرار می‌گرفت.

*به هر حال این موضوع باعث ناراحتی مردم ایران شده و آن پست تاثیرگذار كریمی در صفحه اینستاگرامش با متن «آخرین سنگر سكوته/ حق ما هم هیچ‌وقت گرفتنی نیست. » بارها و بارها دیده شده و دست به دست دارد می‌چرخد و همه بابت مظلومیت این قهرمان غمگین‌ هستند.

به هر حال برای یك قهرمان از دست دادن نتیجه یعنی از دست دادن هر آنچه داشته است و این آسان نیست. حال این كشتی‌گیر مظلوم واقع شده و هیچ توجهی به این ندارد كه فلان سازمان دعوتش كرده و با یك سكه از او تقدیر خواهد كرد. او هر آنچه داشته را از دست رفته می‌بیند و آن آهنگ را با متن آخرین سنگر سكوته به عنوان پست اینستاگرام خود منتشر می‌كند و مردم هم برای حمایت از قهرمان خود شروع به بازنشر آن پست كرده و با پیام‌های خود، از او كه مظلوم واقع شده است حمایت می‌كنند.

*اسراییل در كل تاریخ كشتی در تمام رده‌های سنی خود تنها چهار مدال كسب كرده كه دو مدال به سال‌های دور باز می‌گردد و دو مدال دیگر هم كه در این چند سال به دست آورده به دلیل مبارزه نكردن همین علیرضا كریمی بوده است.

به نظر می‌رسد مردم فلسطین هم از اینگونه ایثارها اطلاعی ندارند. در واقع دستگاه‌های مسوول نمی‌توانند در انعكاس این فداكاری‌ها به خوبی عمل كنند.

*راهكار شما برای حل این موضوع چیست؟

امروز مهم‌ترین مشكل این است كه غیر از خود ورزشكاران اسراییلی، كسی در دنیا متوجه نمی‌شود كه چرا ورزشكاران ایرانی در برابر نمایندگان اسراییل مبارزه نمی‌كنند و در نتیجه نه در ابعاد بین‌المللی برد لازم را دارد و نه در داخل تاثیر‌گذاری گذشته را. برای همین به نظر می‌رسد اگر تصمیم به ادامه این سیاست است، باید به روز شود و راهكار دیگری برای این موضوع اندیشید. امروز دنیا نمی‌گوید كه كریمی در اعتراض به رژیم اسراییل و حمایت از فلسطین مبارزه نكرده است، چون به هیچ‌وجه امكان انتشار در فضای مسابقات را ندارد. بلكه چیزی را كه دیده‌اند بازگو می‌كنند و می‌گویند كشتی گیر روسیه عجب كاری كرد كه كشتی باخته را در یك دقیقه نهایی با 6 فیتیله پیچ به نفع خود تمام كرد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: روزنامه اعتماد