معصومه تاجیک دختر موی تای کار کشورمان؛ مشت‌زنی تایلندی! عکس
معصومه تاجیک موی تای کار کشورمان است که 6 سال بخاطر ممنوعیت این ورزش مجبور شد از رشته مورد علاقه اش دور بماند.

معصومه تاجیک موی تای کار ایرانی

بانوی موی تای کار برای رسیدن به سرزمین آرزوهایش سختی های بسیاری را تحمل کرد و با همه بی مهری ها عقب نشینی نکرد ، حتی درشش سالی که به خاطر مخالفت معاون بانوان سازمان تربیت‌بدنی وقت ، فعالیت بانوان در رشته‌های رینگی ممنوع شد .

معصومه تاجیک عضو تیم‌ملی موی تای  چند روز پیش به عنوان سفیر ورزش و گردشگری تایلند انتخاب شد . انتخابی که او را مغرور نکرد و حالا در کنار ورزش حرفه ای موی تای  می خواهد برنامه هایش را اجرایی کند .


معصومه تاجیک موی تای کار ایران

معصومه تاجیک موی تای کار ایران

 
*  سفیر ورزش  تایلند درایران بودند چه احساسی دارد ؟
حس خوبی دارد، خیلی خوشحالم كه به عنوان نماینده بانوان ایرانی سفیر ورزش تایلند شدم .

*  چه برنامه برای این مسئولیت دارید ؟
برنامه های زیادی دارم ، فقط احتیاج به وقت دارم . پس از هماهنگی با فدراسیون ورزش های رزمی و تائید آقای رشیدی رئیس فدراسیون آنها را اعلام می کنم . چون نمی خواهم حرفی بزنم که نشود آن را اجرایی کرد .  

* خانواده تاجیک ورزشکار دیگری دارد؟
همراه خواهرانم می رفتیم تكواندو ، اما بعد از مدتی خواهر بزرگترم رفت سمت كیك بوكس و به خاطر حق خوری ها که در مسابقات بود مثل من اینجا ادامه نداد و بیشتر خارج از ایران بازی كرد و تا سال قبل ادامه داد اما پس از اینکه درآخرین بازی بینی اش شکست مجبور شد جراحی كند  ورزش حرفه ای را کنار بگذارد.

* چه زمانی وارد مربیگری شدی ؟
تا قبل از سال 88 مبارزه می کردم ، اما بعد از آن به عنوان بازیکن  و مربی درخدمت موی تای هستم .  
مضاف براینکه مدرک مربیگری بین المللی هم دارم .

* رکورد دار هستی ؟*  این انتخاب چطورصورت گرفت ؟
۵ رکورد برای ثبت در گینس دارم ، اما تا زمانی که به ثبت نرسانم نمی توانم در باره آنها حرف بزنم .

* آیا ورزش های رزمی « موی تای » خشونت را رواج می‌دهد؟
نمی‌دانم چرا وقتی اسم  ورزش‌های رزمی و یا رشته های رینگی به میان می‌آید اکثراً احساس می‌کنند که این ورزش‌ها خشونت را رواج می‌دهد درحالی که این ‌طور نیست و درکنار همه سختی‌هایی که دارد استقامت روحی و جسمی ورزشکار را افزایش می‌دهد و به حدی از صبوری می‌رساند که برایتان غیرقابل باوراست . فکر نمی‌کردم موی تای بتواند درزندگی شخصی‌ام اثر گذار باشد چون قبلاً ورزش‌های مختلف را تجربه کرده‌ام . پس این باورغلط است که ورزش های رزمی خشونت را رواج  می‌دهد ، و به اعتقاد من بانوانی که ورزش های رزمی  کار می کنند نه خشن هستند و نه  پرخاشگر ، بلکه ورزشکارانی متواضع و صبور هستند .

* به خاطر مصدومیت ها خانواده با انتخاب شما مخالفت نکردند؟
طبیعی است خانواده ها به خاطردلبستگی زیادی كه به فرزندانشان مخصوصا دخترانشان دارند ، نگران باشند . اما باید قبول کنیم اكثر ورزش های حرفه ای مصدومیت دارند و تنها مختص موی تای نیست، خانواده  من به مرور زمان با خواسته من کنار آمدند و الان یکی از مشوقان اصلی من به شمار می روند .

*  سقف آرزوهای تاجیک کجاست ؟
سقفی هنوز بنا نکرده ام ، تازه پایه ها را کار گذاشته ام . هنوزراه طولانی درپیش دارم ، چون خودم را درابتدای راه هستم  و می خواهم 6 سالی که یه خاطر تعطیلی موی تای عقب افتادم را جبران کنم .

*  به بازیگری علاقه داری ؟
بله خیلی زیاد ، یکی از آرزوهایی که دارم همین که بتوانم وارد این حرفه بشوم .

*  تاکنون درفیلمی ایفای نقش کرده ای ؟
بله ، در فیلم زخم با مضمون پلیسی که به کارگردانی آقای مسعود آب پروراز تلویزیون پخش شد و من بدل خانم لیلا اوتادی بودم  .

*  پیشنهاد جدیدی برای بازی در سینما یا تلویزیون داشتی ؟
درحال حاضراستارت کارجدید خورده ، اما درباره جزئیات  فیلم  فعلا  نمی توانم حرفی یزنم  .

* شاگرد بازیگر داشته اید ؟
بله ، خانم تینا آخوندتبارشاگرد من بودند ومدتی با هم تمرین کردیم . البته الان تغییر رشته داده وبوکس کار می کند .

*  قراراست از شما مستند ساخته شود ، نظرت چیست ؟
بله ، یک گروه سه نفری قراراست یک مستند خاص تولید کنند . فکر می کنم ، بعد از مستند صفر تا سکو خواهران منصوریان ، ساخت مستند ورزش بانوان وقهرمانان آن ، بین خانم خانم ها انگیزه ایجاد می کند و آنها رترغیب به ورزش کردن می کند .

*  موی تای بانوان برای مدتی تعطیل بود ، دلیل خاصی داشت ؟
خانم اکبرآبادی معاون ورزش بانوان سازمان تربیت بدنی معتقد بودند که ورزش های رینگی برای خانم ها خطرناک است ، به همین خاطر روی خوش نشان نمی دادند . بعد از تغییراتی که درمعاونت بانوان سازمان تربیت بدنی صورت گرفت و خانم شهریان معاون ورزش بانوان شدند ، با ایشان ملاقات داشتم و با رایزنی های  آقای رشیدی رئیس فدراسیون وعابدی مدیرتیم های ملی موی تای فعالیت موی تای بانوان دوباره راه اندازی شد و حالا تمام تلاشم را به کار می گیرم تا 6 سال عقب ماندگی ام را جبران کنم ...



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی