نتایج کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ درخشش کشتی گیران ایرانی
نمایندگان اوزان ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم ایران مدال طلای رقابت‌های کشتی فرنگی ۲۰۱۸ آسیا را از آن خود کردند و گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال نقره آسیا بسنده کرد.

نوری و مهدی‌زاده قهرمان کشتی فرنگی آسیا شدند

در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ که در بیشکک پایتخت قرقیزستان در حال برگزاری است، حسین نوری در وزن ۸۷ کیلوگرم و بهنام مهدی‌زاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلای آسیا رسیدند و محمدعلی گرایی به مدال نقره این رقابت‌ها دست پیدا کرد.

در فینال وزن ۸۷ کیلوگرم حسین نوری در دیدار نهایی برابر سومیو از ژاپن ۳ بر صفر پیروز شد و به مدال طلای آسیا رسید. نوری پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس ۴ بر صفر الطالبی از عراق را شکست داد.

وی در نیمه نهایی نیز ۵ بر صفر فی پنگ دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی از چین را شکست داد و راهی فینال شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز بهنام مهدی‌زاده در دیدار نهایی برابر عبدالله یف از ازبکستان با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد و مدال طلای آسیا را بر گردن آویخت. مهدی‌زاده پیش از این در دور نخست ۹ بر صفر سونودا از ژاپن را شکست داد و در ادامه نیز ۵ بر صفر از سد ناوین از هند گذشت. وی در نیمه نهایی نیز ۶ بر ۴ ین از چین را شکست داد و به فینال رسید.

اما در فینال وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی دارنده مدال برنز جهان مقابل یانگ از چین با نتیجه نزدیک ۷ بر ۶ شکست خورد و به مدال نقره آسیا رسید. گرایی پیش از این در دور نخست یرلیژکوف قهرمان آسیا از قزاقستان را ۳ بر صفر برد سپس برابر احمدف از تاجیکستان ۸ بر صفر پیروز شد و در مرحله نیمه نهایی نیز ۸ بر صفر یومیدا از ژاپن را برد و به فینال رسید.

دیگر نمایندگان ایران در ۵ وزن نخست رضا خدری در وزن ۵۵ کیلوگرم بود که در دور نخست برابر راجیندر از هند ۷ بر ۳ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. همچنین کرامت عبدولی در وزن ۶۳ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در اولین مبارزه مقابل میرامبک آینوگولوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان ۸ بر صفر شکست خورد و با توجه به شکست آینوگولوف در دور بعد، مقابل المورات تسمورادف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان، عبدولی نیز دور رقابت‌ها کنار رفت تا به این ترتیب در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست تیم ایران صاحب دو مدال طلا و یک مدال نقره شود.

در ادامه این رقابت‌ها و در ۵ وزن دوم پایانی (چهارشنبه) شیرزاد بهشتی طلا در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمد الیاسی در وزن ۶۷ کیلوگرم، مجید خلیلی در وزن ۷۲ کیلوگرم، یوسف قادریان در وزن ۸۲ کیلوگرم و سید مصطفی صالحی در وزن ۹۷ کیلوگرم به دیدار رقبایشان می‌روند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir