بازگشت پرقدرت احسان حدادی به دوومیدانی
احسان حدادی با پرتاب شگفت انگیز, بازهم نشان داد که قصد دارد به روزهای اوج خود بازگردد.

پرتاب المپیکی ایران بالاتر از مجسمه آزادی!

پرتابی نزدیك به 69 متر بر فراز آمریكا. همین پرتاب برای استارت دوباره احسان حدادی كافی بود. او كه بعد از المپیك فشارهای زیادی را تحمل كرده بود، سر قولش ایستاد و با قدرت برگشت.

بعد از 6 سال. همان‌طور كه چند روز قبل در مصاحبه‌ای گفته بود: «احسان new را می‌بینید.»

حدادی بعد از یك‌ سال تمرین بدنسازی زیر نظر حسین توكلی، این بار با مك ویلكینز مربی پرآوازه آمریكایی تمرین كرد. مربی‌ای كه از همان اول شروع كار به او نوید پرتاب بالای 70 متر را داده بود. 21 روز تمرین در جزیره كیش و بعد هم سفر به سن‌دیگو برای ادامه كار. او در اولین مسابقه در شهر چولاویستای سن‌دیگو پرتاب كرد.


حدادی سه پرتاب داشت، درست است كه از 59 متر و 40 سانتی‌متر شروع كرد اما در پرتاب دوم هشت متر و 59 سانتی‌متر بیشتر پرتاب كرد و ركورد 99/67 متر را ثبت كند اما پرتاب نهایی‌‌اش یعنی وقتی دیسك او در متراژ 68 متر و 85 سانتی‌متر روی زمین خوابید، چشمان مك ویلكینز از برق شادی درخشید. ركوردی كه هنوز شیرینی‌‌اش را ركورددار پرتاب دیسك آسیا را حس می‌كند. هر چند می‌داند تازه اول راه است و نباید به آن دل خوش كند.

ركوردی كه از نظر مربی آمریكایی‌‌اش تازه احسان را كمی بالا كشیده است. حدادی می‌گوید: «ویلكینز با این پرتاب نظرش خیلی مثبت است و به من گفت حالا 5 سانتی‌متر از روی زمین بالاتر آمده‌ای.» او كه خودش برای شروع از پرتابش راضی است اما می‌داند كار دارد: «خدا را شكر مسابقه خیلی خوبی بود. از ركورد هم خیلی راضی‌ام چراكه 68 متر برای آغاز فصل خیلی عالی است.

با این حال هنوز من و مك خیلی كار داریم. ان‌شاءا... تمرینات را ادامه دهیم و تكنیكم روز به روز بهتر شود.» پرتابگر دیسك ایران رقبای خوبی هم داشته: «پرتابگر سوئدی، نایب‌قهرمان جهان، دانیل آلمانی نفر سوم جهان و چند پرتابگر آمریكایی بودند. با وجود آنها رقابت سخت هم بود.» حدادی بعد از قهرمانی در مسابقه آغاز فصل، مربی بدنسازش را فراموش نكرده.

او در صفحه اینستایش نوشته: «خدا را شكر اولین مسابقه سال 2018 را با ركورد 68 متر و 85 سانتی‌متر استارت زدم. ركوردی كه بعد از المپیك لندن هیچ وقت پرتاب نكرده بودم. پیش به سوی موفقیت بیشتر. با تشكر ویژه از سلطان مربی بدنساز، روانشناس و رفیق قهرمان المپیك‌، حسین توكلی كه كلی به من یاد داد چطور ورزش كنم.» كارشناسان هم نتیجه حدادی را برای شروع دوباره خوب می‌دانند. آن هم بعد از مدت كوتاهی تمرین با ویلكینز چراكه با تكرار آن می‌تواند به تاپ‌لیست پرتابگران دیسك دنیا برگردد.

قاسمعلی فیروزی كارشناس دوومیدانی می‌گوید: «حالا 10 پرتابگر جامائیكایی، 4 سوئدی، 5،4 بلژیكی، یك استرالیایی و یك آمریكایی با ركورد بالای 66 متر رقیب او هستند. حضور آنها كار را برای احسان در المپیك سخت‌تر می‌كند. البته منهای برادران هانتر، كانتر و مالاچوفسكی كه رقبای قدیمی حدادی هستند. در واقع حالا رقابت در پرتاب دیسك سطح بالاتری دارد.» كار احسان با این پرتاب تازه شروع شده و مسابقه دوم و سوم مشخص می‌كند كجای كار است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی