امیر علی‌اکبری به جنگ خرس لهستانی می رود
امیر علی‌اکبری قهرمان سنگین‌وزن MMA باید به مصاف حریف لهستانی خود که با لقب خرس معروف است , برود.

تقابل دیدنی علی‌اكبری با حرفی لهستانی

امیر علی‌اکبری قهرمان سنگین‌وزن MMA جهان ۲۰ مرداد در لندن به مصاف دنیل اُملیانجوک می‌رود.

اُملیانجوك یا همان خرس لهستانی كه از ۲۰۰۹ به MMA آمده و ركورد ۲۰ پیروزی، ۸ شكست، ۱ مساوی و ۱ مبارزه بدون نتیجه در كارنامه‌‌اش به چشم می‌خورد، سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ برای سازمان UFC فعالیت داشته، فایتر باتجربه‌ای است.

او سال ۲۰۱۸ در اولین تجربه قفس ACB بابی برنتز را شكست داد و حالا حریف امیر علی‌اكبری است. هر چند خود امیر مبارزه با موخومات واخائف قهرمان سنگین‌وزن را ترجیح می‌داد اما ظاهراً ACB می‌خواهد قبل از آن امیر را در مبارزه با خرس لهستانی محك بزند. علی‌اكبری درباره مبارزه‌‌اش می‌گوید‌: «۲۰ مرداد در لندن با دنیل اوملیاژك لهستانی مبارزه می‌كنم و امیدوارم در این رقابت پیروز شوم.

این دومین بازی من در ACB است كه باید دومین پیروزی‌ام هم باشد.» قهرمان MMA جهان ادامه می‌دهد‌: «پیش از این قرار بود با فایتر دیگری مبارزه كنم كه خودش را به مصدومیت زد اما این لهستانی كه تازه به ACB آمده هم یكی از قدرتمندترین‌هاست كه تا حالا دیده‌ام. او در۳۰ مسابقه گذشته ناك اوت نشده، به همین خاطر تلاش می‌كنم املیانجوك را به سرنوشت رقیبان قبلی گرفتار كنم.»

به گفته علی‌اكبری حریف لهستانی‌‌اش اهل كری‌خوانی نیست: «فعلاً او پسر خوبی است و چیزی نگفته اما شنیدم لقب او خرس لهستانی است. من امثال این خرس‌ها را زیاد شكست داده‌ام به همین دلیل القاب برایم اهمیتی ندارد چون به جز پیروزی به هیچ چیز فكر نمی‌كنم.»

قهرمان MMA جهان با پیشانی‌‌بند حیدر كرار روی رینگ می‌رود‌: «از روز اول كه وارد MMA شدم به خاطر ارادتی كه به حضرت علی (ع) دارم و مددی كه از ایشان می‌گیرم، دنبال این بودم كه با ذكر مولا و پیشانی‌بند حیدر كرار به مصاف حریفانم بروم. به خاطر حساسیت‌هایی كه در مبارزه با حریف آمریكایی بود، بهترین زمان هنگام ورود به رینگ با پیشانی‌بند حیدر كرار بود تا از آقا مدد بگیرم. حالا برای مبارزه با حریف لهستانی با پیشانی ‌بند حیدر كرار وارد رینگ می‌شوم.»

علیرضا استكی مربی تیم ملی بوكس كه تمرینات اختصاصی علی اكبری را زیر نظر دارد از آمادگی او می‌گوید: «امیر به صورت جدی و فشرده تمرین می‌كند تا برای شكست حریف لهستانی آماده باشد. او حتی با مشاهده فیلم، تكنیك‌های اُمِلیانجوك را آنالیز می‌كند تا روی ضعف‌هایش كار كند.» استكی ادامه می‌دهد‌: «ارتباط من با امیر، مثل رابطه دو برادر است و همیشه سعی كرده‌ام هر آن چیز لازمی را به او آموزش ‌دهم تا با دستانی قوی، بتواند روی رینگ موفق شود. امیر هم برایم احترام زیادی قائل است و از من حرف شنوی دارد. البته من هم از او حرف شنوی دارم و معتقدم او می‌تواند به موفقیت‌های بسیاری برسد.»



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی