تمرینات تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان اعزامی به بازی های پاراآسیایی گوانگجو در شرایطی دنبال می شود که سرمربی این تیم اعتقاد دارد 90 درصد وزنه برداری اعزامی به گوانگجو توانایی کسب مدال دارند....
 
نزدیک به 10 وزنه بردار هر روز در سالن بدنسازی آکادمی ملی المپیک تمرینات خود زیر نظر داود بهتاج و احمد دل جوان ادامه می دهند تا آماده بازی های پاراآسیایی گوانگجو شوند. 
این تیم یکی از پر مدال ترین تیم های کاروان ورزشی کشورمان در گوانگجو است. ظواهر امر نشان می دهد تمامی وزنه برداران در آمادگی کامل هستند تا افتخاری دیگر بر افتخارات ورزش جانبازان و معلولان اضافه کنند.

بهتاج: 90 درصد وزنه برداران مدال می گیرند

داود بهتاج سرمربی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان ایران است؛ فردی که نزدیک به دو دهه با وزنه برداران معلول کار می کند و بیش از 50 مدال المپیک، جهانی و آسیایی را با این تیم کسب کرده است. 
بهتاج درخصوص آخرین وضعیت تیم ملی وزنه برداری اظهار داشت: «در شرایط بسیار خوبی قرار داریم. با 10 وزنه بردار در مسابقات پاراآسیایی گوانگجو شرکت می کنیم. این 10 وزنه بردار در 8 وزن به رقابت با حریفان خود می پردازند که امیدواریم مدال های رنگارنگی برای ایران عزیز به ارمغان بیاورند.» 

"پیش بینی کسب چند مدال را در چین دارید؟!" بهتاج در پاسخ به این پرسش می گوید: « رنگ و تعداد مدال ها را نمی توانم مشخص کنم، اما شک نکنید که 90 درصد تیم مدال می گیرند. در تیم ما وزنه‌بردارانی همچون سیامند رحمان، کاظم
رنگ و تعداد مدال ها را نمی توان مشخص کرد، اما شک نکنید که 90 درصد تیم مدال می گیرند.
رجبی و حمزه محمدی حضور دارند که در جهان برای خودشان اسم و رسمی دارند.»

سرمربی تیم ملی در ادامه به حریفان ایران در بازی های پاراآسیایی اشاره می کند:« چین، عراق، اردن و کره جنوبی رقیبان اصلی ما هستند. با توجه به اینکه مسابقات در چین برگزار می شود شانس این کشور برای قهرمانی زیاد است. فراموش نکنید چین در بازی های پارالمپیک پکن هم قهرمان شد.» 

بهتاج پس از سال ها حضور در تیم ملی وزنه برداری از بهترین و بدترین خاطراتش می گوید: «قهرمانی هر شاگردم در مسابقات بین المللی شیرین ترین خاطره من است. اکثر این ورزشکاران از قشر ضعیف جامعه هستند، اما با کسب چند مدال زندگی‌شان از این رو به آن رو می شود. دیدن این صحنه ها به من انرژی می دهد. بدترین خاطره ام نیز زمانی است که خبر دوپینگ یک ورزشکار را می شنوم. البته ورزشکاران ما چندین و چند سال است که با واژه دوپینگ بیگانه شده اند. آنها پاک ترین ورزشکاران دنیا هستند.» 

صحبت های پایانی سرمربی تیم ملی نیز جالب توجه است: « جا دارد از مسوولان فدراسیون جانبازان و معلولان تشکر کنم. این آقایان برای ما سنگ تمام می گذارند. امیدوارم محبت های آنها را در بازی های پاراآسیایی جبران کنیم.» 

رحمان: 360 کیلوگرم پرس سینه می زنم
سیامند رحمان را باید اعجوبه وزنه برداری معلولان دانست. جوان کرد زبان تیم ملی که وزنه برداری را به صورت حرفه ای از سال 1385 آغاز کرده، قوی ترین مرد جهان است. او در آخرین مسابقات بین المللی وزنه 285 کیلوگرمی را مهار
اگر در سلامت جسمانی بودم، قوی ترین مرد جهان می شدم.همین الان اگر بخواهم، 360 کیلو گرم وزنه را مهار می کنم.
کرد تا نشان دهد فاصله زیادی با ورزشکاران دیگر دسته فوق سنگین دارد.
رحمان در خصوص آمادگی اش می گوید: «در اوج آمادگی قرار دارم. همین رویه را ادامه دهم، قهرمان بازی های پاراآسیایی می شوم. خوشبختانه علاوه بر من تیم هم در شرایط بسیار خوبی است و می‌توانیم امیدوار به کسب نتایج قابل قبول باشیم.»

قوی ترین مرد جهان که 140 کیلوگرم وزن دارد، چگونگی ورودش به وزنه برداری را تشریح می کند: «از اسفند سال 85 به صورت حرفه ای وارد وزنه برداری شدم. استاد من کاظم رجبی است. او بود که مشوقم شد و توانستم پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنم.»

برای علاقه مندان به ورزش جالب است بدانند که سیامند رحمان با 140 کیلوگرم وزن در طول شبانه روز چند وعده غذا می خورد؟! قوی‌ترین مرد جهان در این خصوص می گوید: « فقط سه وعده. پرخور نیستم. برخلاف شنیده ها خبری از 7 نان سنگک و یک شانه تخم مرغ نیست. شاید باور نکنید، اما بعضی وقت ها صبحانه هم نمی خورم. بدن من به صورت ژنتیکی درشت است و ارتباطی با خوردن زیاد ندارد.» 

اگر رحمان در سلامت کامل جسمانی بود، می توانست قوی ترین مرد جهان شود؟! سیامند در پاسخ به این پرسش می گوید: « شک نکنید قوی ترین مرد جهان می شدم. همین الان اگر بخواهم، 360 کیلو گرم وزنه را مهار می کنم. »

رجبی: پس از بازی های پارالمپیک لندن خداحافظی می‌کنم
کاپیتان و قدیمی ترین عضو تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان ایران کاظم رجبی است. او که نزدیک به 10 سال در اردوی تیم ملی حضور دارد و قهرمانی دو
افتخار می کنم در حد و اندازه های خودم تلاش کرده ام تا دل مردم عزیز کشورمان را شاد کنم. هیچ زمانی از معلولیتم ناراحت نبودم؛ زیرا قسمت من این بوده و نمی توان با تقدیر مبارزه کرد.
دوره المپیک، چهار دوره رقابت های جهانی، سه دوره رقابت های آسیا و دو دوره مسابقات اپن را در کارنامه اش دارد در خصوص آخرین شرایطش می گوید: « سال پرکاری را پشت سر گذاشته ایم. با این همه آماده رقابت های پاراآسیایی هستیم تا بازهم با کسب مدال طلا دل مردم ایران را شاد کنیم.»

وی ادامه داد: هدفم این است در گوانگجو بهترین نتایج را بگیرم و تا بازی های پارالمپیک در اوج آمادگی بمانم. البته چند صباحی است که تصمیم گرفتم پس از بازی های پارالمپیک لندن برای همیشه از دنیای بازیگری خداحافظی کنم تا بیش از گذشته در کنار خانواده و تنها پسرم آرش باشم.»

"آیا معلولیت برای رجبی محدودیتی را به همراه داشته است؟" کاپیتان تیم ملی در پاسخ می گوید: «به هیچ عنوان. افتخار می کنم در حد و اندازه های خودم تلاش کرده ام تا دل مردم عزیز کشورمان را شاد کنم. هیچ زمانی از معلولیتم ناراحت نبودم؛ زیرا قسمت من این بوده و نمی توان با تقدیر مبارزه کرد. دو سالم بود که بیماری فلج اطفال گرفتم و از آن به بعد روی ویلچر نشستم. » 


اسامی وزنه برداران اعزامی به بازی های پاراآسیایی گوانگجو به این شرح است: صمد عباسی (كرمانشاه)، سیدیوسف یوسفی (البرز)، مجید فرزین (اردبیل)، سیدحامد صلحی‌پور، علی صادق‌زاده، علی‌حسینی، نادر مرادی (تهران)، سیامند رحمان (آذربایجان غربی)، كاظم رجبی (آذربایجان شرقی) و حمزه محمدی (مازندران) 
کادر فنی: داود بهتاج( سرمربی)، احمد دل‌جوان (مربی) 

نخستین دوره بازی‌های پاراآسیایی 2010 گوانگجو از 21 آذرماه سال جاری به مدت 8 روز با حضور بیش از 3 هزار ورزشكار در 19 رشته ورزشی در چین برگزار می‌شود كه كاروان ایران با 156 ورزشكار در 15 رشته ورزشی در این رقابت‌ها شركت می‌كند.
 
 
 
 
گردآور : گروه ورزش سمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع: bornanews.com