شبکه های مختلف سیما در تعطیلات عید نوروز، با برنامه هایی در خدمت مخاطبان بودند که شبکه پنج سیما هم از این قاعده مستثنی نبود. اما پخش برنامه ای از سوی این شبکه در حوزه ورزش موجب شد تا موجب تعجب بسیاری از مخاطبان شود.
 
مشرق: در تعطیلات نوروزی، شاهد پخش برنامه ای با عنوان 'قوی ترین مردان جهان' از شبکه 5 سیما بودیم که تعجب و انتقاد بسیاری را موجب شد.

به گزارش مشرق، شبکه های مختلف سیما در تعطیلات عید نوروز، با برنامه هایی در خدمت مخاطبان بودند که شبکه پنج سیما هم از این قاعده مستثنی نبود. اما پخش برنامه ای از سوی این شبکه در حوزه ورزش موجب شد تا موجب تعجب بسیاری از مخاطبان شود.

تعطیلات نوروزی برای این شبکه، همراه بود با پخش برنامه ای با عنوان "قوی ترین مردان جهان". این برنامه که به صورت ضبط شده به نمایش در می آمد، مربوط به رقابتی بود که توسط شماری از ورزشکاران کشورهای مختلف برگزار شد. در ابتدا، این پرسش برای هر مخاطبی پیش می آید که چه ارتباطی میان یک شبکه استانی و پخش چنین برنامه ای وجود دارد؟ مگر قرار بر این نیست شبکه های استانی در مورد مسائل حوزه خود برنامه تولید و پخش کنند؛ پس چه دلیلی باعث می شود تا این برنامه به نمایش گذاشته شود؟ البته، این شبکه دارای سابقه در چنین عملکردی است که همین هم انتقادات فراوانی را باعث شده است.

از سویی، چه ضرورتی در اکران چنین برنامه وجود دارد؟ چه غایتی در پس چنین برنامه سازی ها و پخش هایی نهفته است؟ این پرسش را می توان در چنین فضایی بهتر دریافت که معمولا ترویج این نوع ورزش ها با تبعات اجتماعی مطلوبی همراه نیست. تجربه نشان داده که این ورزش ها به دلیلی فقدان پشتوانه اخلاقی و معنوی، موجب ترویج خشونت و رفتارهای نابهنجار می شود.

نکته دیگری که در برنامه "قوی ترین مردان جهان" جالب توجه بود، برگزاری آن در خارج از ایران و در منطقه ای عربی بود. موضوعی که منجر شد تا به دلیل پوشش نامناسب برخی ورزشکاران که اتفاقا به سکوهای برتر هم رسیدند، شاهد سانسور اهدای مدال باشیم. این نکته را هم از یاد نبرید که این برنامه مورد تایید فدراسیون پرورش اندام ایران هم نبوده است.

به نظر می رسد، عدم سیاست گذاری صحیح ورزشی در این شبکه موجب چنین عملکردهایی شده که از گذشته وجود داشته و گویا، در آینده هم ادامه خواهد داشت.
 
گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:mashreghnews.ir