تیم فوتبال پرسپولیس در دومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا مقابل بنیادکار ازبکستان به برتری رسید تا با 6 امتیاز بر صدر جدول گروه A تکیه بزند.

در ادامه هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس ایران از ساعت 16:30 در ورزشگاه شهر تاشکند مهمان بنیادکار ازبکستان بود که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید. تک گل این دیدار را محمد نوری در دقیقه 20 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. بنیادکار تاکنون در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه خانگی خود به تیم های ایرانی نباخته بود که پرسپولیس با این برد به شکست‌ناپذیری تیم ازبک پایان داد.

با آغاز بازی، در ابتدا دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند اما پس از اینکه دقایقی از بازی گذشت، یاران بنیادکار سعی داشتند روی دروازه پرسپولیس فرصت‌های گلزنی خلق کنند اما هوشیاری مدافعان پرسپولیس اجازه نداد آن‌ها در این امر موفق باشند. در ادامه پرسپولیسی‌ها هم روی ضد حملات برنامه‌ی ویژه‌ای داشتند و توانستند یکی دو فرصت خوب گلزنی روی دروازه حریف خلق کنند.

نیمه نخست:

دقیقه 16: ضربه احمد نوراللهی به مدافعان حریف برخورد کرد اما در ادامه فرناندو گابریل توپ برگشتی را از فاصله 35 متری به سمت دروازه شلیک کرد اما ضربه پای چپ او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در ادامه روی پاس خوب محمد نوری، امید عالیشاه با یک ضربه سر توپ را برای مهدی طارمی ارسال کرد اما "آرتیوم فیلیپ اوسیان" روی مهدی طارمی درون محوطه جریمه مرتکب خطا شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. در ادامه محمد نوری پشت توپ قرار گرفت و با یک ضربه دقیق نخستین گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

در آغاز نیمه دوم بازیکنان بنیادکار فشار زیادی را روی دروازه پرسپولیس آوردند تا بتوانند گل تساوی را به ثمر برسانند اما یاران پرسپولیس با هوشیاری حملات آن ها را دفع می‌کردند. هرچه از دقایق بازی می‌گذشت فشار حملات بنیادکار بیشتر می شد اما سرخ‌پوشان نیز با طراحی یکی دو ضد حمله پاسخ حملات آن‌ها را دادند.

نیمه دوم:

دقیقه 53: روی یک ضربه کرنر که از سمت چپ دروازه پرسپولیس ارسال شد، "ووخید شودیف" بازیکن تازه‌وارد بنیادکار با یک ضربه سر خوب دروازه‌ پرسپولیس را مورد هدف قرار داد اما واکنش زیبای سوشا مکانی این فرصت را از بنیادکاری‌ها گرفت و توپ به کرنر رفت.

دقیقه 58: روی حرکت یاران بنیادکار "سمیر بکریچ" درون محوطه جریمه یک فرصت خوب گلزنی به دست آورد اما ضربه او را سوشا مکانی به کرنر فرستاد.

فشار بنیادکار در ادامه دقایق بازی نتیجه نداد و پرسپولیس با دفاع منطقی توانست سه امتیاز مهم دیگری به اندوخته‌های خود اضافه کند تا با 6 امتیاز در صدر جدول گروه قرار گیرد.

پرسپولیس در این دیدار با ترکیب سوشا مکانی، رضا نورمحمدی، محسن بنگر، مایکل اومانا، بابک حاتمی، احمد نوراللهی، محمد نوری، فرناندو گابریل (مهرداد کفشگری 87)، امید عالیشاه، مهدی طارمی (علی علیپور، 59) و هادی نوروزی به میدان رفت.

بنیادکار نیز با ترکیب اکمل شوراخ مدوف، چاکر زواقی، جولون ایبروخیموف (ربیخیلو اورینبوف، 75)، ایوان میلوسویچ، آرتیوم فیلیپ اوسیان، دوستونبک خامداموف، سمیر بکریچ، سردار رشیدف، الدور شومورودوف (ووخید شودیف، 53)، اکبر تورائف، اکرمجون کومیلوف.

در دیگر بازی این گروه تا دقایقی دیگر لخویا میزبان النصر خواهد بود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir