نتیجه دیدار پر‌سپولیس و پیکان
دیدار تیم‌های پر‌سپولیس تهران و پیکان با برتری یک بر صفر پر‌سپولیس به پایان رسید.

در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فو‌تبا‌ل ایران پر‌سپولیس تهران از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی میزبان پیکان تهران بود که این دیدار با برتری یک بر صفر پر‌سپولیس خاتمه یافت. تک گل این دیدار را مهدی طارمی در دقیقه 55 به ثمر رساند.

در آغاز مسابقه دو تیم بازی نسبتا متعادلی را به نمایش گذاشتند و در اکثر دقایق توپ در میانه میدان در جریان بود. یاران پیکان سعی داشتند با ارسالهای بلند پشت مدافعان پر‌سپولیس فرصت گلزنی خلق کنند که در این امر موفق عمل نکردند. پر‌سپولیسی‌ها در یکی دو صحنه دروازه پیکان را تهدید کردند، اما ضربات آنها راهی به د‌ر‌وازه‌ پیدا نکرد. در یکی از موقعیت‌های پرسپولیس که در دقیقه 15 رقم خورد، ارسال هادی نوروزی از روی نقطه کرنر، فرناندو گابریل را درون محوطه جریمه پیکان صاحب فرصت خوبی برای شوت زنی کرد اما ضربه او به خارج زمین رفت.

در دقیقه 27 نیز روی پاس خوبی که بابک حاتمی درون محوطه جریمه ارسال کرد طارمی با یک چرخش زیبا دروازه پیکان را هدف قرار داد، اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 30 مدافعان پیکان پشت محوطه جریمه این تیم روی امید عالیشاه مرتکب خطا شدند و ضربه ایستگاهی که گابریل به سمت دروازه پیکان زد از بالای دروازه بیرون رفت.

در دقیقه 31 روی اشتباه مدافعان و د‌ر‌وازه‌بان پیکان چیزی نمانده بود که دروازه پیکان باز شود. مهدی رحمتی که از دروازه بیرون آمده بود، اشتباه عجیبی انجام داد و توپ به سمت دروازه پیکان رفت و در حالی که روی خط دروازه پیکان غلت می‌خورد وارد دروازه نشد و با برخورد با دیرک دروازه توپ به بیرون از دروازه رفت.

در آغاز نیمه دوم این پر‌سپولیسی‌ها بودند که بازی هجومی‌تری را نسبت به حریف خود ارائه کردند و سعی داشتند با ایجاد فرصت گلزنی دروازه حریف را باز کنند تا این که روی حرکت خوب امید عالیشاه یک ضربه کرنر برای پر‌سپولیس به دست آمد و هادی نوروزی با استفاده از این فرصت توپ را روی دروازه پیکان فرستاد و مهدی طارمی با یک ضربه سر زیبا دروازه مهدی رحمتی را باز کرد.

در ادامه یاران پیکان بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دادند و با ارسال از جناحین سعی داشتند دروازه پر‌سپولیس را باز کنند، اما هوشیاری مدافعان پر‌سپولیس اجازه نداد آنها بتوانند دروازه این تیم را باز کنند.

اما این پایان کار نبود و یاران پر‌سپولیس در دقیقه 62 یک فرصت گلزنی خوب را از دست دادند. روی پاس خوب گابریل، هادی نوروزی با رحمتی تک به تک شد، اما رحمتی ضربه او را مهار کرد و اجازه نداد که دروازه پیکان برای بار دوم باز شود. در آخرین دقیقه بازی هم علیپور فرصت تک به تک را به راحتی از دست داد.

ترکیب پر‌سپولیس: سوشا مکانی، امید عالیشاه، مایکل اومانا، محمد نوری، مهدی طارمی (80 علی علیپور)، مهرداد کفشگری ، علیرضا نور محمدی، هادی نوروزی (68 رضا خالقی فر)، احمد نوراللهی، فرناندو گابریل و بابک حاتمی.

ترکیب پیکان: سید مهدی رحمتی، جی‌لوید ساموئل، سیاوش اکبرپور، احمد جمشیدیان، محمد صادق بارانی، ساندرو فریرا آندره، مصطفی شجاعی (60 سید حسین کریمی)، وحید حیدریه، محمد نصرتی، سید احمد مهدی‌زاده (66 آرمان قاسمی) و امیر حسین فشنگچی.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir