برانکو: بار بزرگی از دوش بازیکنان برداشته شد
برانکو ایوانکوویچ می‌گوید تیمش سزاوارانه مقابل پیکان به پیروزی رسید.

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پس از دیدار تیمش برابر پیکان تهران، اظها‌ر کرد: ابتدا می‌خواهم به خاطر تولد امام علی (ع) روز "پدر" را به همه ایرانیان تبریک بگویم. خیلی خوشحالم که عید را برای هو‌اد‌ا‌رانمان خیلی زیباتر کردیم. به طوری که همگی می‌توانیم از تعطیلی پیش‌رو لذت ببریم. درباره بازی باید بگویم که ابتدا به بازیکنانم تبریک می گویم که بازی بسیار خوبی را انجام دادند. آنها نشان دادند که حتی تحت فشار زیاد هم می‌توانند کار خود را انجام دهند. یعنی در سخت‌ترین شرایط آنها جنگاورانه برای موفقیت پر‌سپولیس تلاش کردند.

او گفت: پیروزی ما کاملا سزوارانه بود اما متاسفم که چرا نتوانستیم نتیجه‌ را قاطع‌تر رقم بزنیم و نتوانستیم شانس‌های گلمان را به گل تبدیل کنیم. اگر این اتفاق رخ می داد میزان فشار عصبی که بر روی کادرفنی و همین طور روی هو‌اد‌ا‌ران بود کمتر می‌شد.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: باعث شادی من است که پیکانی‌ها نتوانستند حتی یک فرصت روی دروازه ما خلق کنند و این در حالی بود که در فاز حمله خیلی خوب عمل کردیم و توانستیم فرصتهای متعددی را روی دروازه آنها خلق کنیم. آن چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که به جایگاه امنی در جدول رسیده‌ایم و دیگر خطر سقوط پر‌سپولیس را تهدید نمی‌کند. زیباتر این است که ما با پیروزی مقابل پیکان به مصاف با بنیادکار ازبکستان می‌رویم.

برانکو در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا پر‌سپولیس در نیمه دوم محتاط تر بازی کرد؟ گفت: ما محتاطانه بازی نکردیم. ما تحت فشار بزرگی بودیم، چون در اطراف بازیکنان ما مشکلات زیادی وجود داشت و مدت بسیاری هم بود که در انتظار کسب پیروزی در لیگ بودیم و این بازی هم یک بازی جدی و مسئولانه بود نه محتاطانه، زیرا ما فر‌صت‌های زیادی روی دروازه پیکان خلق کردیم و کارهای زیادی را در خط حمله ایجاد کردیم که هر کدام از آنها می‌توانست به گل تبدیل شود. البته این واقعیت را هم نباید فراموش کنید که ما هر سه الی چهار روز یک بار یک بازی برگزار می‌کنیم. هر زمانی که توانستیم به سوی دروازه پیکان حمله کردیم اما طبیعتا نمی توانیم به آن نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسیم. پیروزی امروز یک بار بزرگ را از روی بازیکنان برداشت.

سرمربی تیم پر‌سپولیس در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور مهرداد کفشگری در پست دفاع چپ آیا از عملکرد او در این پست راضی بودید؟ توضیح داد: بله! امروز از کفشگری در دفاع چپ استفاده کردم. واقعا خیلی راضی هستم که بازیکنان چند پسته زیادی در اختیار دارم. همین طور که از دقایق بازی می‌گذشت عملکرد کفشگری بهتر می‌شد. او در برابر خودش امیر حسین فشنگچی را می‌دید که بازیکن ناخوشایندی است. کفشگری بسیار خوب از عهده مسئولیتش برآمد. هیچ شکی نداریم که پست اصلی او هافبک دفاعی است. من به خاطر این که نمی‌خواستم از حمیدرضا علی عسگری که مصدومیت دارد استفاده کنم، بنا‌بر‌این کفشگری را در پست دفاع چپ قرار دادم. ما می‌خواهیم از علی عسگری در مصاف با بنیادکار ازبکستان استفاده کنیم.

برانکو در ادامه درباره فر‌صت‌های گلزنی که تیمش به دست آورد و نتوانستند از آن استفاده کنند، گفت: ما امروز شانس های زیادی را روی دروازه پیکان ایجاد کردیم. هم در برابر سایپا و هم در برابر استقلال خوزستان و همین طور لخویا فر‌صت‌های گلزنی زیادی را خلق کردیم اما یکی پس از دیگری آنها را از دست دادیم. این که ما می‌توانیم فر‌صت‌های گلزنی ایجاد کنیم خیلی خوب است. من زمانی نگران می شدم که فرصت گلزنی نمی توانستیم ایجاد کنیم. الان هم باید درصد به ثمر رسیدن گلهایمان را بالا ببریم. البته علی‌رغم خستگی بازیکنان و همین طور فشردگی بازی‌ها ما در تمرینات روی ایجاد و به ثمر رسیدن گلها تمرین می‌کنیم زیرا پر‌سپولیس هرگز حق انجام بازی‌های دفاعی را ندارد. به خاطر سنت، جایگاه و شرایط و موقعیت، پر‌سپولیس هیچ موقع نباید دفاعی بازی کند. البته این به این معنا نیست که خط دفاع ما غیر مسئولانه بازی کند، زیرا یک تیم خوب باید در تمام خطوط عملکرد خوبی داشته باشد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir