برانکو: الهلال از تیم ما وحشت داشت
برانکو ایوانکوویچ می‌گوید الهلال از تیمش وحشت داشت به همین خاطر از دقیقه یک دست به اتلاف وقت می‌زد.

برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی پرسپولیس برابر الهلال عربستان گفت: نیازی نیست که توضیحی درباره این پیروزی شیرین بدهم. خوشحالم از اینکه می‌توانیم این برد بزرگ را به همه هواداران‌مان هدیه کنیم. علی‌الخصوص هواداران اصیل پرسپولیس. این واقعیت دارد که هواداران ما قهرمان اصلی مسابقه هستند چرا که تا دقیقه 90 ما را تشویق کردند. البته این را هم بگویم که بازیکنان من هم قهرمان هستند.

وی افزود: واقعا برای بازیکنان من مشکل بود که پس از یک مسابقه طاقت‌فرسا برابر استقلال توان خود را جمع کنند و بتوانند تا دقیقه 90 به تیم حریف فشار بیاورند. گلی که ما به ثمر رساندیم گلی به موقع بود و توانستیم با آن به پیروزی برسیم. قطعا شما متوجه قدرت تیم الهلال شده‌اید. این تیم یکی از تیم‌های برتر آسیاست. آنچه من درباره آن‌ها گفتم واقعیت داشت اما بازیکنان من فوق‌العاده بودند. آن‌ها واقعا پهلوان‌ها و قهرمان‌های بازی ما بودند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چرا با فشار خط هافبک الهلال مقابله نکردید گفت: من گفته بودم که آن‌ها تیم عالی‌ای هستند اما ما هم دوره خودمان را در بازی داشتیم. ما در خط دفاع به خوبی موفق شدیم که با آن‌ها تقابل به مثل کنیم. واقعا به همین خاطر است که از ته قلبم به بازیکنانم بهترین تبریک را می‌گویم. همه می‌دانند که ما چه مشکلاتی داشتیم اما آن مشکلات هم نتوانست جلوی ما را بگیرد. رضا خالقی‌فر در پستی بازی کرد که پست تخصصی‌اش نیست. مایکل و علی‌عسگری بازیکنانی بودند که تازگی مصدومیت را پشت سر گذاشتند. ما از حریف انتظار داشتیم که فقط دفاع کند. آن‌ها از تیم پرسپولیس وحشت داشتند و به همین خاطر از دقیقه اول وقت کشی کردند و زمان را دزدیدند.

وی درباره صحنه گل پرسپولیس هم گفت: توپی که 99 درصد بازیکنان رها می‌کردند تا به کرنر برود امید برای آن جنگید و مهدی طارمی نیز تلاش کرد که به گل تبدیل شود. این را باید در نظر بگیریم که علیپور بازی دومش بود که بازی می‌کرد. او ظرف 4 روز در دو مسابقه بزرگ بازی کرد. طبیعی است که نباید از او انتظار داشته باشیم که 400 بازی انجام داده است اما او کاملا من را راضی کرد.

ایوانکوویچ درباره گابریل و کفشگری اظهار کرد: تا جایی که به گابریل مربوط می‌شود او قبل از بازی با استقلال به دلیل مصدومیت دیگر تمرین نکرد و به دنبال درمان می‌رفت. او احساس درد می‌کرد و نمی‌توانست بدود. وقتی بازیکنی نمی‌تواند بدود ظرف سه روز نباید از او انتظار پرواز داشته باشیم. او نمی‌تواند تا بازی برگشت به وضعیت خوب برسد و شاید تنها بتواند بگوید کمتر احساس درد می‌کند. کفشگری هم مصدوم است. او بعد از مداوای مصدومیتش تمرین می‌کند. البته به سختی آماده خواهد شد. 6 تا 7 روز تا بازی بعدی زمان داریم و باید ببینیم که آیا می‌توانیم که کفشگری را به شرایط ایده‌ال برسانیم یا خیر.

وی با اشاره به نشست خبری قبل از بازی گفت: من در آن نشست خبری گفتم که فقط به دنبال برد هستیم. البته یک بر صفر سرمایه بزرگی محسوب می‌شود. خیلی مهم است که ما گل دریافت نکردیم. در ریاض کار دشواری پیش‌رو داریم و نمی‌دانم چرا کسی باید انتظار داشته باشد که ما با سه، چهار گل به تیم حریف بزنیم. تکرار می‌کنم که الهلال در فصل گذشته به شکل ناسزاوارانه قهرمان آسیا نشد. پرسپولیس تا همین الان نتیجه بسیار خوبی در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده است. در سخت‌ترین گروه حضور داشت. در مرحله دوم به سخت‌ترین حریف ممکن خوردیم. ما می‌خواستیم به السد بخوریم ولی همیشه به آرزوی‌مان نمی‌رسیم. دست به هر اقدامی می‌زنیم تا از ریاض به مرحله بعد برسیم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که در بازی برگشت الهلال را چطور ارزیابی می‌کنید گفت: آن‌ها تیمی هستند که بسیار حرفه‌ای بازی می‌کنند. البته از ذهنیت اعراب شما خبر دارید. تلاش می‌کردند که به نحوی ریتم بازی را با وقت‌کشی بکشنند و بتوانند بر بازی ما تاثیر بگذارند. آنچه من بابت آن به بازیکنانم تبریک می‌گویم این است که آنها کاملا ورزشکارانه برخورد کردند و سعی کردند در چارچوب همین موضوع به حریف گل بزنند. طبیعی است که پاداش‌مان را دریافت کردیم.

برانکو درباره تغییر تاکتیکی تیمش و عملکرد مهدی طارمی نیز گفت: مهدی طارمی نوک حمله بازی می‌کرد و مهاجم نوک بود اما نسبت به علیپور طور دیگری بازی می‌کرد. ما هیچ تغییری در ترکیب نداشتیم. ولی سوال من این است که اگر مهدی طارمی نتوانست انتظارات را برآورده کند چرا اینجا به عنوان بهترین بازیکن زمین حضور دارد. علیپور هم یک مهاجم است و ما می‌خواستیم با دو مهاجم به مصاف الهلال برویم. از طرفی علیپور و طارمی موظف هستند که به دفاع برگردند.

وی افزود: ما در بخش بزرگی از مسابقه سعی داشتیم پاس اول مدافعان آن‌ها را برای بازیسازی قطع کنیم چرا که سه دفاع حریف کار بازیسازی را انجام می‌دادند. سعی داشتیم زمانی که دروازه‌بان حریف بازی را آغاز کرد به حریف فشار بیاوریم و طبیعتا نمی‌توانستیم صاحب توپ‌های دوم باشیم. ما خسته بودیم چون بازی سنگینی مقابل استقلال داشتیم. امروز هم به مصاف یکی از بهترین تیم‌های آسیا رفتیم. به جز تبریک نباید چیز دیگری به این تیم بگویم. من که طارمی را به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب نکردم. او بهترین بازیکن شد چون عالی بازی کرد.

او در پاسخ به اظهارات سرمربی الهلال که گفته بود ما شانس زیادی برای صعود داریم و همچنین انتقاداتش به داوری گفت: من با آن‌ها درباره داوری موافقم. باید داور بابت قضاوتش معذرت‌خواهی کند اما باید نسبت به ما معذرت‌خواهی کند چون خیلی از خطاهایی که روی بازیکنان ما به صورت عمدی انجام می‌شد را نمی‌گرفت. کارشناسان داوری ایران اعلام کردند گلی که آن‌ها در نیمه اول به ثمر رساندند کاملا آفساید بود. داور باید در آن صحنه به بازیکنان حریف کارت زرد می‌داد. مربی حریف حق دارد که به تیمش امیدوار باشد. آن‌ها می‌دانند که بهترین تیم آسیا را دارند اما ما دست به هر کاری می‌زنیم که آرزوهای حریف را برهم بزنیم.

او در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کند داوری در عربستان با الهلال مهربان باشد گفت: من خودم با داوران برخورد نمی‌کنم چون در این زمینه کاری از دست من برنمی‌آید. زمانی که با استقلال هم بازی می‌کردیم عین همین مسئله هم مطرح شد. راجع به آقای حق‌وردی وقتی گفتند قصد و غرض دارد گفتم به این داور اطمینان دارم. اشتباه همیشه وجود دارد. ما زمان داریم تا به بازیکنان‌مان استراحت بدهیم اما سوشا مکانی و عالیشاه دو کارته هستند.

مهدی طارمی نیز درباره دیدار پرسپولیس مقابل الهلال گفت: بازی خیلی خوبی بود. همان طور که قبل از بازی گفته بودم ما به کمک هواداران می‌توانیم الهلال را ببریم. می‌دانستیم این تیم یکی از تیم‌های پرقدرت است. 5 یا 6 سال است که این بازیکنان با هم بازی می کنند و چشم بسته همدیگر را پیدا می‌کنند. نقطه قوت‌ ما فقط تماشاگران‌مان بودند. گفته بودم که اگر 100 هزار نفر بیایند باید به اندازه 200 هزار نفر تیم را تشویق کنند. بازیکنان همت کردند. بعد از آن بازی با استقلال ما توانی برای بازی کردن نداشتیم و فقط به عشق این هواداران و مردم ایران به زمین مسابقه رفتیم و توانستیم الهلال را ببریم.

او درباره شادی گلش گفت: شادی گل من ربطی به سیاست ندارد. این یک حرکت ورزشی است. ارتباطی هم به اعراب ندارد. این یک شادی گل شخصی بود. بعد از دربی رفت گفتیم که آمدیم طلسم را بشکنیم. الهلال را شکست دادیم و دربی رفت و برگشت را بردیم و به قول‌مان عمل کردیم.

او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود اخطارهای مرحله گروهی در مرحله حذفی به حساب نمی‌آید نیز گفت‌: از این موضوع اطلاع ندارم اما امیدوارم که حرف شما درست باشد و این اخطارها به حساب نیاید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir