واکنش فدراسیون فوتبال به شایعه دوپینگ پرسپولیسی ها
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: پاسخ نمونه گیری های چند هفته اخیر مسابقات تا چند هفته آینده از سوی آزمایشگاه کلن آلمان اعلام می شود.

دکتر توحید سیف برقی در این باره گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملی مبارزه با دوپینگ پاسخ هیچ نمونه دوپینگی از ابتدای سال 2016 مثبت اعلام نشده است و پاسخ نمونه گیری های چند هفته اخیر مسابقات هم ظرف چند هفته آینده از سوی آزمایشگاه کلن آلمان به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اعلام می شود.

وی ادامه داد: البته در سال 2015 هیچ نمونه مثبتی در بین نمونه گیری های انجام شده از بازیکنان لیگ برتر فوتبال کشور وجود نداشت و این برای نخستین بار است که به چنین موفقیتی دست پیدا می کنیم.

رئیس کمیته پزشکی افزود: شایعه مثبت بودن دوپینگ بازیکنان لیگ برتر را از سوی کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تکذیب می کنم و تاکید دارم که آزمایشگاه کلن آلمان تا چند هفته آینده جواب نمونه گیری های گرفته شده توسط افسران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران را به این سازمان اعلام می کند. بنابراین هرگونه گمانه زنی تا پیش از دریافت جواب نمونه ها از سوی آلمان درست نیست.

وی در پایان گفت: به محض دریافت پاسخ نمونه گیری ها از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ نسبت به اطلاع رسانی دقیق اقدام خواهد شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir