برانکو: هدفمان قهرمانی در دو جام و حضور قدرتمند در آسیا است
برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می گوید هدف تیمش در فصل پیش روی خوشحال کردن هواداران است.

برانکو ایوانکوویچ(Branko Ivanković) در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سایپا حاضر شد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. او در صحبت‌های اولیه خود، گفت: در آغاز لیگ برتر هیجان زده هستم و همه بازیکنان و دوستان من هم منتظر شروع مسابقات بودند.

لیگ برتر نشان می‌دهد که برای چه چیزی حاضر شده ایم و چه کار خواهیم کرد. هدفمان خوشحالی هواداران است. او درباره نام گذاری هفته ‌اول لیگ برتر به نام 'هفته‌ اهدای خون'، ادامه‌ داد: بزرگترین و بهترین هدیه برای نجات یک فرد اهدای خون است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کادرفنی و بازیکنان ما آماده شروع لیگ برتر هستند و همان طور که می دانید این سخت‌ترین بازی ما خواهد بود. چند هفته‌ طول می کشد تا به روند اصلی مان بازگردیم. بازیکنان تیم مان تلاش مضاعفی را برای آمادگی انجام داده‌اند به جز آرام طبع که مصدومیت دارد بقیه بازیکنان‌مان آماده هستند.

وی با اشاره به تقابل پرسپولیس و سایپا در طی پنج سال گذشته، تاکید کرد: آمار می‌گوید که سایپا بهتر از ما بوده است. آنها فصل پیش هم از شش امتیاز ممکن پنج امتیاز را مقابل ما کسب کردند و یکی از دلایل قهرمان نشدن ما همین موضوع بود. بازیکنان خوبی را هم جذب کرده‌اند. دروازه‌بان برزیلی جدیدی به این تیم آمده و بازیکنانی از نفت، فولاد و ذوب آهن جذب کردند، اما نقطه قوت سایپا حضور حسین فرکی است که پیش از این با فولاد و سپاهان قهرمان لیگ برتر شده است.

برانکو درباره حسین فرکی اظهار کرد: دانش حسین فرکی چالش بزرگی برای ما است. ما اهداف بزرگی داریم که باید از ابتدا با قدرت پیش برویم. باید جاه طلب باشیم و آن را نشان دهیم و برای قهرمانی بدویم. قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی و حضور موفق در لیگ قهرمانان آسیا هدف ما است. نکته مبهمی درباره فرکی وجود ندارد و فقط او یک مربی عالی است.

شخصا او را می شناسم و می دانم که یک مربی عالی است و نتایج او در چند سال گذشته معرفی توانایی هایش است. فرکی را از 10 سال پیش می شناسم و در هر جایی که حضور داشته موفق بوده است. او مربی است که می داند به چه چیزی نیاز دارد ولی در آخر این بازیکنان هستند که نتایج را رقم می‌زنند.

وی درباره وضعیت مهدی طارمی گفت: طارمی برای حضور در ترکیب باید با سایر بازیکنان رقابت کند، همان طور که می دانید او دو ماه از تمرینات به دور بوده و طبیعی است که ما تلاش می‌کنیم تا او را به تیم برسانیم. ما برای بازی فردا (سه‌شنبه) روی او حساب می‌کنیم ، ولی می دانیم که او هنوز به آمادگی 100 درصد نرسیده است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اینکه گفته می‌شود دو بازیکن خارجی و اوکراینی این تیم از سوی باشگاه تحمیل شده است، تاکید کرد: این حرف و حدیث‌ها همیشه وجود داشته است، اما هیچ بازیکنی بدون تایید من به تیم اضافه نمی‌شود. آنها بازیکنان با تجربه ای هستند و در لیگ با کیفیتی به میدان رفته‌اند. همان طور که می دانید لیگ اوکراین هشتمین لیگ اروپا است و روی کمک آنها حساب کرده‌ایم.

وی درباره وضعیت خط دفاعی تیمش بیان‌ کرد: خط دفاعی از اهمیت بالایی برخوردار است و ما در این پست شاهد تغییرات زیادی بوده ایم. فقط محمد انصاری از فصل گذشته در کنار ما حضور دارد و مابقی بازیکنان جدید هستند و به همین دلیل نیاز به زمان داریم.

برانکو ایوانکوویچ در پایان و در پاسخ به این سوال که انتظارات از او بالا رفته است، تصریح کرد: این موضوع را می دانم و به آن واقف هستم. از زیر بار مسئولیت فرار نمی‌کنم و برای قهرمانی می جنگیم. می‌خواهیم یک بار دیگر هواداران را خوشحال کنیم. حضور پر تعداد هواداران در بازی دوستانه اخیر ما نشانگر رضایت آنها و سنگین شدن مسئولیت ما است. البته همچنان ناراحت هستیم که در بازی آخر فصل گذشته نتوانستیم قهرمانی را به دست بیاوریم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir