طارمی را مهار کنند مشکل حل است
کاپیتان سابق استقلال گفت: «پرسپولیس تیم کاملا متفاوت نسبت به السد است و اگر استقلالی ها به آن بازی نگاه کنند به مشکل می‌خورند.»

کامیابی نیا در پرسپولیس جایگزین ندارد

شاهین بیانی معتقد است که مهدی طارمی بازیکنی است که به تنهایی می‌تواند نتیجه یک بازی را عوض کند و به همین دلیل برنامه تاکتیکی استقلال باید به‌گونه‌ای باشد که این بازیکن خطرناک را مهار کنند و اگر موفق به این کار شوند در دربی 84 پایتخت مشکل خاصی نخواهند داشت.

اظهارات بیانی را در ادامه می خوانید:

* در مورد دربی 84 صحبت می‌کنید؟

- فکر می‌کنم این بازی بیشتر نشان دادن جوان‌ها در یک بازی بزرگ است و آزمونی برای جوان‌هاست تا بتوانند خودشان را اثبات کنند. هر چند که در دربی بازیکنان باتجربه نقش مهمی دارند اما جوان‌ها هم باید خودشان را ثابت کنند.

* اوضاع استقلال در آستانه دربی راضی‌کننده هست؟

- استقلال نیم‌فصل که نتوانست بازیکن بگیرد خوشحال شدم که به جوان‌ها بازی می‌رسد. الان باید بازی با السد را فراموش کنند چون اگر به آن بازی نگاه کنند به مشکل می‌خورند چون پرسپولیس تیم کاملا متفاوت نسبت به السد است. در آن بازی استقلال 120 دقیقه مقابل السد بازی کرد اما این بازی کاملا متفاوت است. پرسپولیس نسبت به سال‌های قبل خیلی متفاوت است و تیم خیلی خوبی دارد. طارمی در پرسپولیس بازیکنی است که به تنهایی می‌تواند نتیجه یک بازی را عوض کند و کادرفنی استقلال باید برنامه‌ای داشته باشند تا بتوانند او را مهار کنند. اگر بتوانند طارمی را مهار کنند، مشکلی ندارند چون فقط طارمی است که می‌تواند نتیجه را عوض کند. طارمی بازیکنی است که در پرسپولیس جایگزین ندارد و قطعا منصوریان در مورد آن فکر کرده و تاکتیکی را برای مهار طارمی به کار می‌گیرند که موفقیت‌آمیز باشد.

* غیبت کامیابی‌نیا به نفع استقلال نخواهد بود؟

- صد در صد به نفع استقلال است. پرسپولیس امسال دو، سه مهره مثل طارمی و کامیابی‌نیا دارد که جایگزین ندارند و صددرصد فشار روی خط دفاعی پرسپولیس بیشتر می‌شود چون کامیابی‌نیا فشار را از روی خط دفاع پرسپولیس کم می‌کرد و استقلال ممکن است بتواند از این موقعیت استفاده کنند. امیدوارم امروز یک بازی رو به جلو از دو تیم ببینیم چون فاصله امتیازات زیاد است و هر دو تیم یک بازی هجومی انجام می‌دهند.

* مربیان در این بازی بزرگ چه نقشی دارند؟

- خیلی زیاد نقش دارند. مهم‌ترین مساله‌ای که مربیان می‌توانند روی آن کار کنند مسایل روحی است. هم برانکو و هم منصوریان این مساله را می‌دانند و هر تیمی که استرس کمتری داشته باشد می‌تواند موفق‌تر باشد. خودم 14 تا دربی بازی کرده‌ام و از نظر روحی باید خیلی روی بازیکنان کار کنند چون مسایل روحی در دربی بیشتر از مسایل تاکتیکی نقش دارد. امیدوارم استقلال به دلیل جوانی بازیکنانش روی مسایل روحی تیمش کار کرده باشد. منصوریان چون خودش در دربی بازی کرده خودش این چیزها را خیلی خوب می‌داند و امیدوارم روی آن کار کرده باشد. جدا از آن در طول بازی هم کادرفنی خیلی نقش دارند یعنی باید با تمرکز بیشتر تیم‌شان را هدایت کنند.

* در مورد شام مشترک دو تیم قبل از دربی چه نظری دارید؟

- قبلا هم این اتفاق افتاده بود تا در طول بازی رفاقت‌ها بیشتر شود و درگیری و دعوا کمتر شود اما وقتی دو تیم وارد زمین می‌شوند همه این چیزها فراموش می‌شود و در قالب دربی قرار می‌گیرند این مهمانی‌ها در بازی نقشی ندارد و تیمی که از نظر روحی بهتر باشد راحت‌تر بازی می‌کند. دربی بازی موقعیت‌هاست و تیمی موفق می‌شود که از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند.

 

منبع: روزنامه گل