بیرانوند کارت قرمز می گرفت، نمی شد از داور ایراد گرفت
کارشناس مسائل داوری گفت: «قضاوت داور سنگاپوری در بازی پرسپولیس و الوحده امارات بی‌طرفانه بود و با اخراج بیرانوند هم نمی‌شد از داور ایرادی گرفت.»

بیرانوند خطا کرد و داور باید کارت قرمز می داد!

رضا غیاثی در مورد عملکرد محمدتقی الجعفری داور سنگاپوری دیدار پرسپولیس و الوحده امارات، اظهار داشت: «داور سنگاپوری را بی طرف دیدم و اگر او اشتباهی کرد برای هر دو تیم بود. او در صحنه‌های اخطار عملکرد درستی داشت. البته این داور در یکی دو صحنه می‌‌توانست به بازیکنان الوحده به دلیل جلوگیری از موقعیت حمله کارت زرد بدهد که این کار را نکرد.»

وی در مورد صحنه‌ای که علیرضا بیرانوند روی بازیکن الوحده مرتکب خطا شد و اینکه آیا او باید اخراج می‌شده است، گفت: «جلوگیری از موقعیت صد در صد و دادن کارت قرمز مستلزم چند فاکتور است. داور در آن صحنه تشخیص داده بازیکن الوحده به سمت خارج از چارچوب رفته و شانس صد در صد برای زدن گل نداشته است، به همین خاطر به یک اخطار بسنده کرد. صحنه‌ شرایطی داشت که اگر داور به بیرانوند کارت قرمز هم می‌داد کسی نمی‌توانست به او ایراد بگیرد. در کل شانس خروج کارت قرمز از جیب داور در این صحنه بیشتر از کارت زرد بود.»

کارشناس مسائل داوری در مورد اینکه چرا برای بازی نماینده‌های ایران بیشتر از داوران سنگاپوری و سریلانکایی استفاده می‌شود، عنوان کرد: «چیدمان داوران از سوی رئیس سنگاپوری دپارتمان داوری صورت می‌گیرد. از طرف دیگر ما شرطی برای انتخاب داوران گذاشتیم و آن این است که از داوران عرب در مسابقات‌مان مقابل حریفان عربی استفاده نشود همین مسئله دست مسئولان را برای انتخاب داور می‌بندد. در این شرایط رئیس دپارتمان سعی می‌کند از داورانی که اطرافش هستند و از آنها شناخت بیشتری دارد استفاده کند. اگر از داوران ژاپنی و استرالیایی استفاده شود آنها تواناتر هستند و داوران سنگاپوری و سریلانکایی چنگی به دل نمی‌زنند. در کل داور بازی امروز جوان و کم تجربه بود اما در قضاوت این داور را بی طرف دیدیم.»

 

منبع: هوادار