با اقدام برانکو زیبایی قهرمانی پرسپولیس کم شد
مدافع سال‌های دور پرسپولیس به مسائل عجیبی در مربیگری فوتبال ایران پرداخت و از سحر و جادو در آن خبر داد.

طرف از دنیا رفته ولی هنوز مربیگری می‌کند

بهروز رهبری‌فرد با بیان اینکه پرسپولیس شایسته مقام قهرمانی است، اظهار داشت: «تیمی که از روز اول صدر جدول باشد و تا پایان فصل این موقعیت را حفظ کند، هنر کرده است. شاید در داستان رامین رضاییان انتقاداتی به برانکو داشته باشم ولی در بحث نتیجه‌گیری او و تیم‌اش شاهکار کردند.»

وی با تاکید بر اینکه خیلی سخت است یک تیم مداوم در صدر جدول باشد، ابراز کرد: «لیگ ما فراز و نشیب، تعطیلی و ... زیادی دارد و به همین دلیل ارزش کار پرسپولیس بیشتر می‌شود. دست کادر فنی و بازیکنان درد نکند ولی به نظرم با حرکتی که با رامین رضاییان کردند، یک مقدار از زیبایی قهرمانی‌شان کم شد و برای من قهرمانی آن قشنگی را ندارد. ای‌کاش می‌گذاشتند رامین هم تا پایان لیگ در تیم می‌ماند و کنار بازیکنان در جشن قهرمانی شرکت می‌کرد.»

مدافع سال‌های نه چندان دور پرسپولیس درباره فاصله گرفتن‌اش از فوتبال عنوان کرد: «یک بار بعد از دوران بازیکنی ورود کردم که برای هفت پشتم بس بود و فرار کردم. در استیل آذین به عنوان کمک مربی مشغول به کار شدم که ترسیدم و رفتم. دیدم اتفاقاتی در این فوتبال می‌افتد که بهتر است زودتر فرار کنم تا روح و جن سراغم نیامده است.»

رهبری‌فرد ادامه داد: «در مدتی که در فوتبال بودم، سر داستان سحر و جادو یک سری مسائل دیدم و ترسیدم. به ما می‌گفتند بروید 4 گوشیه زمین فلان کار را انجام دهید، به تدارکات می‌گفتند فلان کار ناشایست را درون دروازه حریف انجام بدهد که با دیدن این اتفاقات گفتم آقا جان ما نمی‌خواهیم و نیستیم. اینطور نباشد که شب‌ها از ترس جن تا صبح بیدار باشیم.»

وی درخصوص سکوت‌اش در این رابطه گفت: «موضوع آن مطرح نشد و من هم اشاره‌ای نکردم ولی به چشمان خود چنین چیزهایی دیدم و لمس کردم. آن آدم‌ها مثل تدارکات که درخواست را به آنها می‌گفتند، هنوز زنده هستند و می‌توانید بروید از آنها بپرسید که این موضوعات را تایید می‌کنند. می‌گفتند تیم مقابل طلسم کرده و شما با این کار طلسم آنها را می‌شکنید.»

مدافع سابق پرسپولیس تصریح کرد: «برای من سوال بود چطور فهمیده‌اند تیم مقابل طلسم کرده که بخواهند آن را بشکنند. مثلا می‌گفتند در 4 طرف زمین این کاغذها را چال کنید. اینطور شد که من گفتم خداحافظ شما. همان سال هم تیم ما درحال صعود بود اما بازی آخر را باختیم و بالا نیامدیم. دقیقه 90 خدا بیخ گلوی ما را گرفت و اجازه نداد صعود کنیم.»

رهبری‌فرد پیرامون مربیگری در فوتبال ایران خاطرنشان کرد: «شاید راه را اشتباه رفتم یا شانسم بود که اول مربیگری‌ام با این مسائل مواجه شدم. مربیگری الان یک مقداری سخت شده چون یک دیواری است که باید از آن عبور کنید تا به عرصه مربیگری اضافه شوید. از دیوار چین می‌شود عبور کرد ولی انگار از این دیوار نمی‌توان رد شد. هفت خان را باید پشت سر بگذارید.»

وی در پایان گفت: «یک سری مربیان هستند که اجازه نمی‌دهند کسی به این عرصه ورود پیدا کند و تا گور هم می‌روند، می‌خواهند آن را با خود ببرند. می‌گوید طرف از دنیا رفته ولی هنوز مربیگری می‌کند و از زیر خاک هنوز سیستم می‌چیند! این مسائل وجود دارد و فعلا ما بیرون نشستیم. حالا برخی هستند که پرو پرو خودشان را در این چرخه جای می‌دهند ولی سخت است و شاید من نمی‌توانم چنین کاری انجام دهم.»

 

منبع: کاپ