چرا برانکو دارد روحیه طارمی را خراب می‌کند
مدافع پیشین تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد که انتقادهای صورت گرفته از مهدی طارمی منصفانه نیست.

 سیدمهدی هاشمی‌نسب در مورد از دست رفتن پنالتی طارمی مقابل الریان و انتقادهایی که از این بازیکن صورت گرفته است، گفت: هیچ‌کدام از موافقان و مخالفان طارمی در آن صحنه جای او نبودند و نمی‌توانند به راحتی قضاوت کنند. حتی آنهایی که فوتبال بازی کردند شاید در چنین وضعیتی قرار نگرفته باشند. طارمی تصمیم گرفت پنالتی را به‌صورت چیپ بزند و توپ گل نشد. آیا واقعاً دنیا به آخر رسیده است و باید با یک اشتباه تمامی روزهای خوب طارمی را که باعث خوشحالی پرسپولیسی‌ها شد فراموش کنیم؟

 

وی ادامه داد: طارمی آنقدر قوی هست که چیزی از ارزش‌های او کم نمی‌شود و اگر در فینال آسیا هم پنالتی را از دست می‌داد، همین حرف‌ها را می‌زدم. اگر طارمی در همین دو بازی بعدی غایب باشد مطمئناً پرسپولیس با مشکل مواجه خواهد شد. من معتقدم تمام زور پرسپولیس به مهدی طارمی است. فکر می‌کردم پرسپولیس برخلاف دهه‌های قبلی دیگر متکی به ستاره نیست، ولی فکر من اشتباه بود. الان اگر بازیکنانی مثل طارمی، سروش، مسلمان یا سیدجلال نباشند پرسپولیس قطعاً دچار مشکل می‌شود.

 

هاشمی‌نسب همچنین خاطر نشان کرد: اگر بازیکن دیگری جای طارمی بود نمی‌توانست به آن زیرکی پنالتی بگیرد. اکثر حمله‌های پرسپولیس در این بازی توسط طارمی صورت گرفت. آیا فقط همیشه یک نفر باید این تیم را نجات بدهد؟ اصلاً فرض را بر این بگیرید که پنالتی طارمی گل می‌شد و پرسپولیس به‌راحتی از این مرحله صعود می‌کرد، آیا واقعاً پرسپولیس می‌تواند قهرمان آسیا شود؟ آیا استقلال یا دیگر نمایندگان ایران می‌توانند قهرمان شوند؟ ما نباید خودمان را گول بزنیم.

 

مدافع پیشین تیم فوتبال پرسپولیس افزود: ما در فوتبال ایران یک زمین استاندارد نداریم. ما اول آسیا و بیست‌وهشتم جهان هستیم، اما کی‌روش برای تیم ملی دنبال زمین تمرین می‌گردد. واقعاً تا چه زمانی باید چنین اتفاقاتی در فوتبال ما وجود داشته باشد.

 

وی در پایان تصریح کرد کرد: آقای برانکو که یک مربی حرفه‌ای است بعد از بازی تأکید کرد که دیگر تا زمانی که در پرسپولیس است، طارمی پنالتی نخواهد زد. واقعاً اگر الان در ابتدای فصل قرار داشتیم، برانکو درمورد طارمی این حرف‌ها را می‌زد؟! چرا ما باید روحیه یک بازیکن را این‌طور خراب کنیم؟!

 

منبع: تسنیم