نمی توانم در مورد پیشنهاد پرسپولیس حرف بزنم
مهاجم ملی‌پوش الشحانیه قطر گفت:  اگر بماند یک فصل دیگر قرارداد دارم و می‌مانم اگر نماند هم پیشنهاد از قطر دارم و آن‌ها را بررسی می‌کنم.»

پای صحیت های رحیم زهیوی 

 رحیم زهیوی مهاجم ملی‌پوش الشحانیه قطر با وجود این که مصدوم است و هنوز از ناحیه کشاله پا درد دارد اما شب گذشته به قطر برگشت تا در بازی پلی‌آف مقابل القطر تیمش را همراهی کرده و به پیروزی و ماندن تیمش در لیگ ستارگان قطر کمک کند.زهیوی که امید زیادی به پیروزی تیمش در بازی امروز دارد، به خاطر وضعیت حساس الشحانیه فعلا نمی‌خواهد به دیگر پیشنهادهایش فکر کند و حتی در موردش حرفی بزند.

وی که در چند روز گذشته اهواز بود و حتی بازی استقلال خوزستان مقابل سایپا را از نزدیک تماشا کرد، در مورد این بازی، شرایط استقلال خوزستان، بازی پلی‌آف الشحانیه، تیم ملی و ... صحبت می‌کند.

 

* * *

 

* اوضاع پای مصدومت چطور است؟

- عضله پایم دچار کشیدگی شده که خدا را شکر چیز خاصی نیست و با یک ماه استراحت کاملا بهبود پیدا می‌کند. البته دکتر تیم معتقد است که الان هم باید استراحت کنم و نباید فشار بیاورم اما تیم به من احتیاج دارد و باید کمک کنم. من حاضر نیستم فقط به فکر خودم باشم و دوست دارم قبل از هر چیزی کمک حال تیمم باشم. پس با تمام توان به میدان می‌روم تا بهترین بازی‌ام را انجام دهم. شاید هر بازیکنی جای من بود حاضر نمی‌شد با این وضعیت بازی کند اما اعضای تیم الشحانیه قطر خیلی به من لطف دارند که می‌خواهم لطف‌شان را جبران کنم.

 

* پس چهارشنبه در بازی پلی‌آف مقابل القطر بازی می‌کنی؟

- اگر کادرفنی صلاح بداند حتما بازی می‌کنم و بهترین بازی‌ام را انجام می‌دهم. مطمئن باشید اگر بازی کنم کارایی زیادی خواهم داشت.

 

* ... و گل؟

- سعی می‌کنم گل هم بزنم.

 

* پلی‌آف به صورت تک بازی است یا رفت و برگشت؟

- تک بازی است که حساسیت‌های زیادی هم دارد. چون یک تیم برای نیافتادن تلاش می‌کند و تیم دیگر برای صعود و حضور در بالاترین سطح لیگ. به خاطر همین هم هیچ تاکتیکی برای این بازی‌ها نیست و هر تیمی که روحیه و انگیزه بالاتری داشته باشد می‌تواند برنده باشد. مثل لیگ ایران که تیم‌های لیگ برتری برای نیفتادن هرچه دارند می گذارند و لیگ یکی ها هم برای صعود به لیگ برتر تلاش می‌کنند. در این بازی‌ها هم روحیه حرف اول را می‌زند و همین مساله باعث می‌شود هم شاهد صعود تیم‌های لیگ یکی در پلی‌آف باشیم و هم ماندن لیگ برتری.

 

* اما معمولا لیگ برتری‌ها برنده اینگونه پلی‌آف‌ها هستند...

- بله، خب لیگ برتری‌ها قوی‌تر هستند که ما هم سعی و تلاش می‌کنیم قدرت‌مان را نشان دهیم.

 

* القطر هم تیم خوبی است که سال‌ها در لیگ ستارگان حضور داشت.

- بله، القطر تیم سابق علی کریمی هم هست و یکی از تیم‌های خیلی خوب قطر به حساب می‌آید.

 

* بازی کردن در کنار مهرداد پولادی چطور است؟

- خدا را شکر همه چیز خوب است. پولادی هم بازیکن خوب و باشخصیتی است که وقتی من به اینجا آمدم خیلی کمکم کرد. به جز او ما علی جوکار را هم داریم که اهل شیراز است و یک مربی بدنساز ایرانی به نام سعید یونسی که همه به من محبت دارند.

 

* پس آنجا کاملا راحت هستی.

- بله، البته روزهای اول خیلی برایم سخت بود اما رفته رفته شرایط بهتر شد. هر چند که بعد از آن، مصدومیت اذیتم کرد.

 

* به هر حال چون خودت عرب‌زبان هستی ظاهرا آنجا راحت‌تر از دیگر ایرانی‌ها باشی

- بله این مساله خیلی به من کمک کرد.

 

* در چند روز گذشته شایعه شده بود قرار است فصل آینده به پرسپولیس بیایی، این مساله چقدر جدی است؟

- زود است در مورد این مساله صحبت کنم. من فعلا جواب هیچ پیشنهادی را نمی‌دهم و البته با هیچ‌کس برای فصل آینده صحبت نمی‌کنم. چه الشحانیه در لیگ ستارگان بماند و چه نماند تا یک ماه دیگر تصمیم نمی‌گیرم. تیمم اگر بماند یک فصل دیگر قرارداد دارم و می‌مانم اگر نماند هم پیشنهاد از قطر دارم و آن‌ها را بررسی می‌کنم. در نهایت هم جایی را انتخاب می‌کنم که در آن موفق‌تر باشم.

 

* در کل پیشنهادی از پرسپولیس به شما شده یا نه؟

- نمی‌توانم به این سوال جواب بدهم چون نمی‌خواهم فعلا فکرم درگیر این مسائل باشد.

 

* دوست داری در لیگ قطر بمانی؟

- مطمئنا دوست دارم بمانم اما تا یک ماه دیگر باید ببینیم چه شرایطی به وجود می‌آید. ممکن است تا آن زمان شرایط فرق کند و به ایران برگردم و شاید هم بمانم.

 

* در مورد تیم ملی صحبت کنیم. باز هم دعوت شدی اما به خاطر مصدومیت نتوانستی بیایی؟

- بله، چند بار به تیم ملی دعوت شدم که جا دارد از کارلوس کی‌روش تشکر کنم. البته بارها مصدوم شدم و اتفاقات ناگوار برایم به وجود آمد که ان‌شاءالله روزهای خوب هم می‌آید و اگر باز هم دعوت شوم، یکی از آماده‌ترین‌ها خواهم بود تا جایگاه خوبی در تیم ملی به دست بیاورم.

 

* شرایط تیم سابقت، استقلال خوزستان هم ظاهرا چندان خوب نیست. در جریان اتفاقات هستی؟

- والا چه بگویم از استقلال خوزستان؟ بازیکنان ظاهرا اشباع شدند. وقتی مدیربرنامه‌ها و مربی تیم‌های دیگر زنگ می‌زنند به بازیکنان، آنها هم استقلال خوزستان را رها می‌کنند. من نیم فصل از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتم اما تا روز آخر با دل و جان بازی کردم. اتفاقا آن زمان هم پایم درد داشت اما ذره‌ای کم نگذاشتم و تا آخر بهترین بازی‌ها را برای تیم انجام دادم اما الان بازیکنان استقلال خوزستان با جان و دل بازی نمی‌کنند. پیشنهاد را گرفتند و قید استقلال خوزستان را زدند.

 

* شاید اگر اوضاع مالی تیم خوب بود، آنها روی ماندن حساب می‌کردند و شرایط به این صورت نمی‌شد

- شرایط خوب مالی خیلی کمک می‌کند اما چه پول برسد چه نرسد آنها باید با تمام توان برای تیم بازی کنند. همانطور که قبلا هم گفتم من نیم فصل اول از استقلال خوزستان هیچ پولی نگرفتم اما با تمام توان برای تیم کار کردم. متاسفم برای بازیکنانی که فکرشان حرفه‌ای نیست.

 

* به هر حال بازیکنان جوان در استقلال خوزستان زیاد هستند.

- باید فکر حرفه‌ای باشد تا بازیکن بتواند موفق باشد و قرارداد خوب هم ببندد. خوب بازی کردن به نفع آنها است. اگر آنها خوب کار کردند و استقلال خوزستان نتایج خوبی بگیرد، پیشنهادهای خوبی هم می‌رسد. آن‌وقت هم وقتی به تیم دیگر می‌روند می‌توانند مدعی باشند که سال قبل در تیمی بودند که رتبه چهارم و پنجم داشت. این مساله خیلی مهم است اما اهمیتی به آن نمی‌دهند.

 

* سیروس پورموسوی هم در این مدت خیلی تلاش کرد به تیم انگیزه دهد اما ظاهرا دیگر نمی‌شود...

- واقعا سیروس پورموسوی تک است. الان دیگر همه مردم فهمیدند که او چطور آدمی است و چطور مربیگری می‌کند. پورموسوی به خاطر بازیکنان و خوزستان بارها جلوی مسئولان بی‌لیاقت سرش را خم کرد اما بازیکنان قدر این مساله را نمی‌دانند. واقعا الان جایش نیست که پا پس بکشند اما آنها با بازی‌شان نشان دادند که دیگر به استقلال خوزستان فکر نمی‌کنند.

 

* در حالی که شما حتی با وجود اینکه از تیم دور هستی اما در لیگ قهرمانان آسیا خیلی به تیم کمک کردی...

- بله، من خیلی تلاش کردم که به تیم کمک کنم. امیدوارم تیم باز هم نتایج مطلوبی بگیرد. استقلال خوزستان واقعا تیم خوبی است که امیدوارم بازیکنان قدر آن را بدانند.

 

منبع: هوادار