تعویق اجباری بازی پرسپولیس و لخویا در لیگ قهرمانان آسیا
به احتمال خیلی زیاد بازی پرسپولیس و لخویا در لیگ قهرمانان آسیا با یک روز تاخیر برگزار خواهد شد.

پرسپولیس – لخویا عقب می‌افتد؟

با توجه به اتفاق‌هایی که در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا افتاد و تاریخ رقابت‌های رفت و برگشت مرحله حذفی مشخص شد، استقلال و پرسپولیس باید در دو روز پشت سر هم در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف حریفان‌شان بروند. این اتفاق یک استثنا در برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود. از یک کشور، دو تیم که یک ورزشگاه مشترک دارند در دو روز پشت سر هم میزبان حریفان‌شان هستند. استقلال باید اول خرداد در ورزشگاه آزادی میزبان العین امارات باشد و پرسپولیس هم دوم خرداد میزبان لخویای قطر خواهد بود.

آیین نامه برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌گوید که ورزشگاه محل برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، باید دو روز قبل از بازی در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد. با توجه به اینکه استقلال و العین روز ۳۱ اردیبهشت در ورزشگاه آزادی تمرین پیش از بازی خواهند داشت، روز اول خرداد بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی را برگزار خواهند کرد. اما اول خرداد دقیقا روزی است که پرسپولیس و لخویای قطر باید در ورزشگاه آزادی و در زمین اصلی تمرین کنند. این امکان به خاطر بازی استقلال – العین امارات به هیچ وجه وجود ندارد و البته تمرین در زمین اصلی یک روز پیش از بازی از الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته برگزاری لیگ قهرمانان آسیاست.

با توجه به اینکه هم استقلال و هم پرسپولیس ورزشگاه آزادی را به عنوان ورزشگاه اصلی محل میزبانی معرفی کرده اند، امکان تعویض ورزشگاه به هیچ وجه وجود ندارد، مگر اینکه خود باشگاه‌ها به ای اف سی اعلام کنند. مطمئنا نه استقلال و نه پرسپولیس نمی‌خواهند بازی شان در ورزشگاه دیگری به غیر از آزادی برگزار شود. چرا که در هر دو بازی ورزشگاه مملو از جمعیت خواهد بود.

به همین دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا در این موارد خاص ممکن است تصمیم بگیرد تاریخ برگزاری بازی رفت و برگشت تیم‌های پرسپولیس و لخویا را تغییر دهد و یا اینکه این پیشنهاد از سوی باشگاه به فدراسیون فوتبال و فدراسیون فوتبال به ای اف سی داده شود.

در این صورت ای اف سی معمولا نزدیک ترین زمان را انتخاب می‌کند و سوم خرداد، روزی است که پرسپولیس می‌تواند در ورزشگاه آزادی میزبان لخویا باشد. البته بازی برگشت به روز دهم خرداد خواهد رفت. در واقع دو تیم در روز دوم خرداد می‌توانند در ورزشگاه آزادی تمرین کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال هم برای برگزاری این دو بازی در روز پشت سر هم و فشرده باید برنامه ریزی ویژه‌ای دارند و تغییر تاریخ می‌تواند به برگزاری هر دو بازی به بهترین نحو، کمک کند. به نظر می‌رسد در یکی دو روز آینده فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس تقاضای تغییر تاریخ بازی پرسپولیس – لخویا را به کمیته برگزاری لیگ قهرمانان آسیا ارائه کنند. اگر دو تیم استقلال و پرسپولیس ورزشگاه‌های اختصاصی که قابلیت‌های مورد پذیرش کنفدراسیون فوتبال آسیا را داشتند، تاریخ برگزاری بازی‌ها هم در معرض تغییر قرار نمی گرفت.

باید دید در روزهای آینده چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد. شاید هم کنفدراسیون فوتبال آسیا با تغییر زمان بازی‌ها موافقت نکند و یا شاید اصلا خود کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از تقاضای طرف ایرانی، دستور به تغییر بازی‌ها داد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 11news.ir