کدام تیم در مرحله بعدی قرعه مناسبی برای پرسپولیس است؟
هفته آینده قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شده و تیم پرسپولیس حریف خود را خواهند شناخت, اما کدام تیم برای پرسپولیس مناسب است؟

العین امارات؛ بهترین قرعه برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

حریف بعدی تنها نماینده فوتبال در لیگ قهرمانان آسیا، روز شانزدهم خرداد مشخص خواهد شد.

تیم پرسپولیس با کسب پیروزی ۱-۰ مقابل لخویا قطر در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، برای اولین بار در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات صعود کرد.

تنها نماینده فوتبال کشورمان در معتبرترین رقابت‌های باشگاهی قاره کهن، بعد از این صعود تاریخی حالا باید منتظر بماند تا هفته آینده بعد از انجام مراسم قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی، حریف بعدی خود را در راه صعود به جمع چهار تیم پایانی مسابقات بشناسد.

طبق قانون تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا که چند سالی هست اجرا می‌شود، تیم‌های منطقه غرب و شرق تا قبل از فینال مسابقات با یکدیگر روبرو نمی‌شوند و بر همین اساس پرسپولیس در مرحله بعد باید با یکی از سه تیم العین امارات، الهلال و یا الاهلی عربستان روبرو شود.

باتوجه به اینکه به دلیل مشکلات سیاسی موجود میان کشورمان و عربستان، تیم‌های عربستانی برای انجام مسابقات به ایران نمی‌آیند و با بهانه تراشی عربستانی‌ها دو فصلی هست که دیدارهای رودردوی نمایندگان ایران و عربستان در کشور ثالث و بی‌طرف برگزار می‌شود، در صورتی که پرسپولیس در مرحله بعد با یکی از دو نماینده عربستان روبرو شود، هر دو بازی رفت و برگشت در کشور سوم برگزار خواهد شد و این به معنای محرومیت دوباره هواداران پرسپولیس از تماشای دیدار تیمشان خواهد بود.

به همین دلیل شاید بتوان گفت العین امارات بهترین قرعه برای پرسپولیس در مرحله بعد مسابقات خواهد بود. العین البته تیم بسیار قدرتمندی است و این را به خوبی در دیدار با دیگر نماینده کشورمان یعنی استقلال نشان داد، اما به دلیل اینکه پرسپولیس می‌تواند در صورت مصاف با این تیم، در یکی از دو دیدار رفت و برگشت در ورزشگاه آزادی میزبان باشد، شاید بتوان گفت این تیم قدرتمند اماراتی و نایب قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها، بهترین گزینه ممکن برای پرسپولیس خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که پرسپولیس در صورت روبرویی با العین و پیروزی احتمالی مقابل این تیم و رسیدن به جمع چهار تیم پایانی، باز هم در نیمه نهایی باید باید با یکی از دو تیم عربستانی روبرو شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 90tv.ir