تمام آپشن های قرارداد مهدی طارمی با پرسپولیس + میزان طلب وی از باشگاه
براساس محاسبه آپشن های قرارداد مهدی طارمی با باشگاه پرسپولیس, این بازیکن حدود 380 میلیون تومان از باشگاه طلب دارد.

طلب طارمی از پرسپولیس چقدر است؟

مهدی طارمی با تهدید به افشاگری و رو كردن دست مدیریت باشگاه برای هواداران پرسپولیس اعلام كرد به زودی حرف‌های جدیدی درباره علی‌اكبر طاهری و مدیران این باشگاه پرطرفدار خواهد زد! اما چرا آقای گل بر‌آشفت؟

پرسپولیس اول جریمه می‌كند، بعد به بازیكنان اعلام می‌كند!

بندی در قرارداد بازیكنان پرسپولیس گنجانده شده مبنی بر اینكه هر تصمیمی كمیته انضباطی باشگاه گرفت لازم‌الاجراست و بازیكنان حق اعتراض به آن را ندارند!
داستان داغ كردن مهدی طارمی هم دقیقاً به این موضوع برمی‌گردد كه باشگاه پرسپولیس اول بازیكن را جریمه می‌كند و بعد آن بازیكن متوجه موضوع می‌شود!

چرا 70 میلیون كمتر؟

یك‌شنبه گذشته به حساب ملی‌پوشان و بازیكنان درجه اول پرسپولیس 260 تا 270 میلیون تومان واریز شد تا قرارداد فصل گذشته (بخوانید 950 میلیون تومان) تسویه‌ شود در حالی كه برای مهدی طارمی فقط 200 میلیون تومان واریز شده بود!

به عبارت ساده‌تر 70 میلیون كمتر برای آقای گل واریز شد كه گفته می‌شود جریمه مهدی طارمی است. همین اتفاق باعث شد ستاره بوشهری آشفته شود و به قول معروف جوش بیاورد!

***

همچنین مهدی طارمی مثل 10 بازیكن دیگر (به استناد مصاحبه علیرضا بیرانوند) تمام آپشن‌های قرارداد فصل گذشته خود را از باشگاه پرسپولیس طلبكار است. اگر كنجكاوید از این آپشن‌ها سر در بیاورید ادامه مطلب را بخوانید؛

قهرمانی در لیگ برتر؛ 950 میلیون تومان!

پایه قرارداد مهدی طارمی و ملی‌پوشان پرسپولیس 950 میلیون تومان است. مثل معروفی بین بازیكنان پرسپولیس وجود دارد كه سوزن علی‌اكبر طاهری روی عدد 950 میلیون تومان گیر كرده و در این مورد یك كلام است اما آپشن‌هایی به قرارداد بازیكنان از جمله مهدی طارمی اضافه می‌كند تا رضایت‌ آنان جلب شود!

اولین آپشن طارمی قهرمانی در لیگ شانزدهم بود كه 10 درصد از 950 میلیون تومان یعنی 95 میلیون تومان می‌شد. این مبلغ هنوز به ستاره بوشهری و سایر بازیكنان آپشن‌دار(!) پرداخت نشده است.

حضور در 70 درصد مسابقات؛ 95 میلیون تومان

بند دیگر قرارداد مهدی طارمی حضور در 70 درصد مسابقات فصل گذشته پرسپولیس بود كه 10 درصد دیگر به این قرارداد اضافه می‌كرد!

این آپشن كاملاً دست یافتنی بود و مهدی طارمی هم در بیش از 70 درصد بازی‌های تیمش حضور داشت اما هنوز پول آن به حسابش واریز نشده است!

آقای گل شدن در لیگ شانزدهم؛ 95 میلیون تومان

شنیدیم مسئولان باشگاه پرسپولیس به طارمی گفته‌اند در صورت تكرار عنوان آقای گلی 10 درصد دیگر به قراردادش اضافه خواهند كرد.

10 درصد از قرارداد 950 میلیون تومانی كه می‌شود 95 میلیون‌ تومان و این مبلغ هم هنوز به مهدی طارمی به رغم آقای گل شدن پرداخت نشده است.

صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا؛ 95 میلیون تومان

بر همین اساس باید به دلیل صعود پرسپولیس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مبلغ 95 میلیون تومان دیگر به حساب مهدی طارمی واریز می‌شد كه این اتفاق تاكنون نیفتاده است.

طارمی با زدن 6 گل در لیگ قهرمانان آسیا، ستاره پرسپولیس در این رقابت‌ها بوده كه نقش عمده‌ای در صعود تیمش ایفا كرده است.

صعود از مرحله یك‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ 42.5 میلیون تومان

طبق توافق باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی، در صورت شكست الاهلی عربستان و صعود نماینده ایران از مرحله یك‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، باید 42 میلیون و 500 هزار تومان (بخوانید 5 درصد از اصل قرارداد) هم به حساب آقای گل واریز شود.  البته این مسابقه هنوز برگزار نشده است.

آقای گل 380 میلیون تومان طلبكار است

با یك حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید كه مهدی طارمی در مجموع 380 میلیون تومان بابت فصل گذشته و آپشن‌های قرارداد خود از پرسپولیس طلبكار است و یكی از دلایل دلخوری او نیز همین موضوع است.

نه تنها این مبلغ پرداخت نشده بلكه باشگاه پرسپولیس 70 میلیون تومان هم مهدی طارمی را جریمه كرده تا آقای گل حسابی برآشفته شود.

***

نكته: بر كسی پوشیده نیست كه مهدی طارمی ستاره پرسپولیس و حتی لیگ برترماست. مهاجمی كه دو فصل پیاپی آقای گل ایران شده و باتوجه به نرخ كنونی بازار فوتبال كشورمان رقم قراردادش باید بالا تر از 950 میلیون تومان باشد. اگر باشگاه پرسپولیس به جای عقد قرارداد 950 میلیون تومانی و افزودن حدود 400 میلیون تومان به آن، از همان ابتدا قراردادی یك میلیارد و 350 میلیون تومانی با مهدی طارمی می‌بست كسی خرده نمی‌گرفت. وقتی مهاجم فلان تیم لیگ برتری یك میلیارد و 800 میلیون تومان قرارداد می‌بندد و تعداد گل‌هایش در یك فصل دورقمی نمی‌شود بدیهی است ارزش آقای گل بوشهری بیش از 950 میلیون تومان است اما به اعتقاد ما روش باشگاه پرسپولیس درست و اصولی نیست. گرفتن پُز سقف قرارداد زیر یك میلیاردی و افزودن آپشن‌های دست یافتنی ایراد بزرگی است كه بالاخره یك جایی دُم آن پیدا می‌شود؛ خواه با مصاحبه علیرضا بیرانوند و خواه با جنجال مهدی طارمی!


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی