ترکیب متفاوت پرسپولیس در بازی با گسترش فولاد
 پرسپولیس امروز در بازی عقب‌افتاده خود در هفته پنجم در تبریز با گسترش فولاد روبه‌رو می‌شود.

پرسپولیس در تقابل با گسترش فولاد

تراکم بازی‌ها باعث شده تا پرسپولیس در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت از بازی ایران و سوریه، در لیگ به میدان برود و برانکو به خاطر داشتن ۵ ملی‌پوش ناچار به تغییراتی در ترکیب خود است.

او سیدجلال و بشار رسن (ملی‌پوش عراقی) را در لیست ۱۸ نفره قرار نداده و احتمالاً از بین بیرانوند، امیری، انصاری و طارمی حداقل دو تای آنها نیمکت‌نشین می‌شوند. نیمه پر لیوان این است که بار سنگین نیمکت‌نشینی چهره‌هایی مثل منشا، مصلح، محرمی و نعمتی روی دوش برانکو نیست و او با بهانه خستگی ملی‌پوشان این فرصت را دارد تا به آنها میدان بدهد و البته که این بازیکنان هم مترصد فرصتی برای درخشش و اثبات شایستگی‌های خود هستند.

نیمه خالی لیوان اما می‌تواند اتفاقی مشابه آنچه در بازی با قشقایی شیراز در جام حذفی سال قبل رخ داده باشد. اینکه برانکو به ناچار بدون ملی‌پوشان به این میدان رفت و در نهایت تیمش غافلگیر شد. برانکو باید حواسش به این غافلگیری باشد و ترکیب تیمش را طوری طراحی نکند که مقابل ضعیف‌ترین تیم لیگ در حال حاضر ناکام شود.

پرسپولیس در روز متفاوت خود البته قصد بازپس گرفتن صدر جدول را دارد. همانقدر که گسترش فولاد در خانه به پیروزی و فرار از قعر جدول فکر می‌کند، پرسپولیس با پیروزی در بازی امروز جای خود در صدر جدول را پس می‌گیرد. سرخ‌ها البته در مدت اخیر با خاطرات خوش از دیدار با گسترش فولاد خارج شده‌اند.

چهار تقابل اخیر دو تیم با برتری پرسپولیس همراه بود. تا این تیم و برانکو به نوعی گربه سیاه‌های گسترش فولاد هم باشند. پرسپولیس در لیگ پانزدهم گسترش فولاد را در یادگار امام تبریز با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد و فصل قبل هم در بنیان دیزل موفق به شکست گسترش فولاد شد.

این همه از پرسپولیس گفتیم این را هم از گسترش بگوییم که شاگردان بوناچیچ تا اینجا انتظارات را برآورده نکردند. تیم قابل احترام فصول قبل این فصل از همان ابتدا خودش را در حد یک تیم فانوس‌ به ‌دست نشان داده و شاید بازی با پرسپولیس که سودای صدرنشینی دارد بهترین فرصت باشد تا آنها این انگ را از روی خود بردارند. گسترش فولاد در صورت پیروزی در بازی امروز نه تنها اجازه صدرنشینی را به پرسپولیس نمی‌دهد بلکه استقلال را هم به ته جدول می‌فرستد تا برای بازی امروز سرخابی‌ها متحد شده و خواستار پیروزی پرسپولیس در تبریز باشند!


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی