پرسپولیس یا طارمی؛ چه کسی باید جریمه میلیاردی را بپردازد؟
نکته مهمی درباره جریمه 3میلیارد و 700 میلیونی پرسپولیس و طارمی وجود دارد و این است که چه کسی باید این جریمه را پرداخت کند؟!

جریمه مشترک پرسپولیس و طارمی

پرسپولیسی‌ها علاوه بر محرومیت از داشتن طارمی و حضور در نقل و انتقلات، حالا نگرانی جدی برای پرداخت جریمه سه میلیارد و ۷۰۰ میلیونی فیفا را دارند.
مبهم‌ترین بخش حکم فیفا علیه پرسپولیس و طارمی، مربوط به جریمه نقدی دو طرف است. در بخش محرومیت طارمی، مشخصا قید شده که او ۴ ماه نمی‌تواند در هیچ مسابقه ملی و باشگاهی هم شرکت کند و پرسپولیس هم از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم خواهد بود. ابهام، بر سر بحث جریمه مالی است که دو طرف، باید به ریزه اسپور بپردازند.

در حکم فیفا، مهدی طارمی به پرداخت ۷۸۹۵۰۰ یورو محکوم شده اما در بند بعدی، آمده که پرسپولیس هم در پرداخت این مبلغ مسئولیت مشترک دارد. سوال اینجاست اگر طارمی حاضر نشود یا نتواند این مبلغ را پرداخت کند، پرسپولیس هم جریمه خواهد شد؟

هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال می‌گوید هر دو طرف ماجرای یعنی پرسپولیس و طارمی، موظف به پرداخت این مبلغ هستند: «پرسپولیس و طارمی، به صورت تضامنی مسئول پرداخت این مبلغ هستند. برای فیفا، اهمیتی ندارد چه کسی چند درصد این مبلغ را پرداخت می‌کند و در صورت پرداخت نشدن آن، هر دو طرف جریمه خواهند شد و شامل محرومیت‌های بیشتر می‌شوند. پرسپولیس می‌تواند از مبلغ قرارداد طارمی، بخشی یا تمام این جریمه را بپردازد یا به هر شکلی، این جریمه را تقسیم کند اما موضوع مهم برای فیفا، پرداخت این مبلغ به شاکی پرونده است و هر دو طرف، مسئول پرداخت آن هستند.»

دکتر مهدی محمودی، کارشناس حقوقی اتحادیه فوتبال هم توضیح داده توافق پرسپولیس و طارمی بر سر نحوه پرداخت این مبلغ، یک موضوع داخلی است و پرسپولیسی‌ها مجبور هستند رقم را تا مهلت تعیین شده پرداخت کنند: «فیفا باشگاه پرسپولیس را مقصر شناخته و به همین دلیل، آن‌ها ضامن پرداخت این مبلغ هستند. پرسپولیس و طارمی می‌توانند برای پرداخت این مبلغ توافق کنند یا حتی در صورت عدم همکاری طارمی برای پرداخت مبلغ، پرونده‌شان به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برود اما مسئله اینجاست مبلغ تا زمان مقرر، باید پرداخت شود و نحوه پرداخت آن یک موضوع داخلی است.»

با توجه به رقم قرارداد طارمی با پرسپولیس و میزان مطالبات او، احتمالا مهاجم پرسپولیس توان پرداخت همه، یا نیمی از مبلغ جریمه سه میلیارد و ۷۰۰ میلیونی را ندارد و باشگاه باید برای فرار از محرومیت‌های بیشتر این رقم را به حساب ریزه اسپور بریزد. رقمی که با توجه به حساب خالی پرسپولیس، می‌تواند آن‌ها را به دردسر بزرگتری بیندازد. پس از آن، سرخپوشان باید برای تقسیم این رقم با طارمی هم به توافق برسند. بازیکنی که از فصل بعد، قراردادی با پرسپولیس ندارد و مجبور نیست زیر بار پرداخت نیمی از این رقم هم برود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 90tv.ir