شکایت مجدد ریزه اسپور از پرسپولیس به فیفا
بر خلاف آنچه که در چند روز گذشته مطرح شده است، محروميت مهدی طارمی در ماجرای اعتراض به دادگاه بین المللی ورزش هم تعليق نخواهد شد.

محرومیت طارمی تعلیق نمی شود

در حالی كه همه انتظار دارند CAS با صدور دستور موقت محروميت طارمی را تا اعلام رای نهايی معلق کند اما طبق قوانین فیفا، گرفتن دستور موقت دو ماه طول می کشد و به این ترتیب طارمی نمی تواند در بازی برگشت مقابل الهلال عربستان به میدان برود.

دکتر محمودی حقوقدان ورزشی و کارشناس حقوقی اتحادیه فوتبال در این باره به می گوید:« گرفتن دستور موقت از دادگاه بین الملل ورزش دو ماه طول می کشد و من تعجب می کنم که برخی می گویند طارمی با گرفتن دستور موقت می تواند در بازی برگشت مقابل الهلال حاضر شود. البته این کار ممکن است منجر به این شود که طارمی حضور در جام جهانی را از دست بدهد.  طارمي به دليل بستن دو قرارداد با دو باشگاه به طور قطعی محروم شده و به این ترتیب او به بازی مقابل الهلال عربستان هم نخواهد رسید.»

در چند روز گذشته فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس با فیفا مکاتباتی داشتند تا این مورد را پیگیری کنند اما از فیفا پاسخ آمده که طارمی چه ابتدا با ريزه اسپور بسته باشد و چه با پرسپوليس، به دلیل بسته شدن دو قرارداد همزمان، تخلف انجام داده و محرومیتش غیر قابل تجدید نظر است و محروميت به دنبال دارد.
البته فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس همچنان به دنبال این هستند که در بندهای دیگر حکم فیفا، تجدید نظر بگیرند که تا این لحظه موفق نشده اند.

نکته عجیب دیگر خبر اعتراض باشگاه ریزه اسپور به فیفاست. براساس اطلاعات دریافتی ظاهرا ریزه اسپور به رای فیفا معترض شده و به دادگاه cas اعتراض کرده است. این باشگاه با شکایت به فیفا خواهان غرامت دو میلیون یورویی شده بود اما فیفا پرسپولیس و طارمی را محکوم به پرداخت ۷۸۹هزار یورو کرده و حالا ریزه اسپور می خواهد شکایتی را پس از بررسی های همه جانبه در دادگاه بین المللی ورزش مطرح کند. محمودی در این باره می گوید:« از خبر شکایت ریزه اسپور به فیفا خبر ندارم اما در حکم پرسپولیس آمده بود که آنها خواهان غرامت دو میلیون یورویی هستند و چنین برخوردی از آنها بعید به نظر نمی رسد.»

تا این لحظه هم باشگاه پرسپولیس به صورت رسمی اعلام نکرده که به برای تجدید نظر در حکم فیفا چه کارهایی انجام داده است. مدیر حقوقی پرسپولیس در بازی مقابل الهلال در دوبی و ابوظبی حضور داشت. آخرین خبرها حاکی از آن است که پرسپولیسی ها وکیل سوییسی فدراسیون فوتبال که در پرونده مناقشه ایران و عربستان با فدراسیون کار کرده در حال مشاوره هستند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: tv90.ir