تنها نسخه برای بازگشت علیرضا بیرانوند به روزهای طلایی
علیرضا بیرانوند در چند بازی اخیر پرسپولیس عملکرد ضعیفی از خود نشان داد و حالا وقت آن است که نیمکت نشین شود!

علیرضا بیرانوند به استراحت نیاز دارد

علیرضا بیرانوند می‌تواند لقب ضعیف‌ترین بازیکن پرسپولیس در بازی با الهلال را به خود اختصاص بدهد. او 4 مدل گل متفاوت دریافت کرد و 3 مدل گلی که خورد، دقیقا شکل‌هایی از گلزنی بود که بیرانوند در مهار آنها تخصص ویژه‌ای داشت.

با این حال، برخی می‌گویند دروازه‌بان پرسپولیس باید عملکرد بسیار ضعیف خود مقابل الهلال را در بازی برگشت جبران کند. معمولا در چنین شرایطی که یک دروازه‌بان به عنوان حیاتی‌ترین و حساس‌ترین پست بازی در فوتبال، دچار بحران می‌شود، با دو مدل ویژه با او برخورد می‌کنند؛ یا به این دروازه‌بان روحیه تزریق می کنند و با رفتارهای غافلگیرانه از سوی کادرفنی و مدیریت باشگاه، شرایطش را تغییر می دهند و یا بهترین راه را انتخاب کرده و این دروازه‌بان را وارد دوران استراحت می‌کنند.

فصل قبل، بیرانوند در کوران مسابقات دچار شکستگی از ناحیه دست شد. مصدومیتی که حداقل او را از 3 ماه بازی برای پرسپولیس و تیم ملی دور کرد اما بیرانوند در بازگشت توانست همه رکوردها را جابجا کند و اتفاقاتی کم نظیر را به عنوان یک دروازه‌بان در فوتبال ایران رقم بزند. این موضوع نشان می‌دهد دروازه‌بان جوان و احساساتی مثل بیرانوند نیز نیاز به زمان استراحت دارد تا خودش را پیدا کند. دوران مصدومیت، شاید برای بیرانوند به خاطر دوری اجباری از میدان بسیار سخت گذشت اما او را برای بازگشت قدرتمندانه، با ساختار جدیدی از انگیزه‌ها آماده کرد.

حالا هم، عاقلانه‌ترین کار ممکن این است که به بیرانوند استراحت داده شود. او در بازی با پیکان و سپاهان نیز عملکرد ضعیفی داشت و همه را ناامید کرد. این بیرانوند، با آن دروازه‌بانی که اجازه نمی‌داد مهاجمان، نزدیک دروازه‌اش بیایند از زمین تا آسمان فاصله دارد.

به همین خاطر، بهتر است به جای آن که به او فرصتی برای جبران بدهند، بگذارند بیرانوند برای دو، سه بازی نیمکت نشین شود تا دوباره خودش را بازسازی کند و با انگیزه‌های بهتری برگردد. بدترین آفت برای یک فوتبالیست این است که بفهمد هیچ جانشینی ندارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir