خبر خوب یا بد : شجاع خلیل زاده بازی با الهلال را از دست داد
شجاع خلیل زاده به دلیل مصدومیت مطمئنا در دیدار مقابل الهلال عربستان غایب خواهد بود.

غیبت شجاع خلیل زاده در مقابل الهلال

شجاع خلیل زاده بدون شک نمی‌تواند در بازی با الهلال به میدان برود. شاید این اتفاق برای خیلی از هواداران خبر خوشحال کننده ای باشد! چرا که آنها شجاع را یکی از عوامل باخت در بازی رفت می دانند،آن هم به دلیل اینکه تقریبا روی سه گل از چهار گل خورده نقش داشت و هواداران ضعیف ترین عملکرد را به او نسبت دادند.

با این حال شجاع برای بازی برگشت مصدوم است و عضله چهارسر ران این بازیکن چنان آسیبی دیده است که تا سه هفته نمی تواند به شرایط فوتبال بازی کردن برگردد.

این مصدومیت طوری است که فقط و فقط نیاز به استراحت، تمرینات اختصاصی، فیزیوتراپی و آب درمانی دارد.

او از ناحیه ماهیچه چهارسر ران دچار مصدومیت شده، در واقع چهار ماهیچه تشکیل‌دهنده ماهیچه چهارسر ران هستند: ماهیچه راست رانی، ماهیچه پهن بیرونی، ماهیچه پهن میانی و ماهیچه پهن درونی. ماهیچه چهارسر ران ماهیچه‌ای است نیرومند و بزرگ که در جلو و طرفین استخوان ران قرار داشته و از طریق زردپی چهارسر به قاعده کشکک و بوسیله رباط کشککی یا زردپی کشککی به برجستگی استخوان درشت‌نی متصل می‌گردد.

این ماهیچه در قسمت پایین یک سر و در قسمت بالا چهار سر دارد که هر سه به تنهایی ماهیچه بزرگی محسوب می‌شوند. ماهیچه چهارسر ران از عصب رانی عصب گیری می‌کند. مهم‌ترین نقش این عضله، صاف کردن زانو یا بلند کردن ساق پا است. این ماهیچه، زانو را از حالت خم شده خارج می‌کند و ساق پا را در امتداد ران قرار می‌دهد اما ضعف چهارسر ران باعث کاهش ثبات زانو می‌شود.

با این حال شجاع طبق دستور کادرفنی حداقل باید 3 هفته تمرین همراه با درد را تحمل کرده و سپس آمادگی خود برای بازی برای پرسپولیس را پیدا کند. این مدل از مصدومیت، فقط نیاز به استراحت و طی کردن طول درمان دارد. به همین دلیل هم هست که این مدافع شمال پرسپولیس در بازی برگشت با الهلال حضور نخواهد داشت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:  khabaronline.ir