5 سوالی که برانکو باید پاسخ دهد؛ آقای برانکو شما مقصری
برانکو مقصر اصلی باخت پرسپولیس می باشد و باید به 5 سوال زیر پاسخ دهد تا مشخص شود پرسپولیس چگونه بازی را به سادگی باخته است!

سوال‌هایی که برانکو باید پاسخ دهد

یک باخت بد برای قهرمان ایران و صدرنشین بلامنازع لیگ کشورمان در مقابل تیم دوم لیگ ستارگان قطر رقم خورد. این شکست می ‌واند ماحصل پاسخ های نداده‌ای برانکو ایوانکوویچ به بعضی از سوال‌ها باشد.

 سوال اول: در بازی با نماینده ازبکستان به وضوح شکاف های دفاع های کناری با دو مدافع مرکزی پرسپولیس دیده می شد اما سوال این است که چرا این روزنه ها ترمیم نشدند؟ گلهای دوم و سوم پرسپولیس ماحصل توپهایی بود که از خلا دو مدافع کناری پرسپولیس حاصل شد و شاید دو گل دیگر هم زده نشد

سوال دوم: چرا برانکو دو هافبک تدافعی را در این بازی به کار گرفت ؟ پاسخ بی گمان این است که این دو هافبک تدافعی باید خلا های میانه میدان را پرمی کردند اما شاهد بودیم که ربیع خواه و کمال کامیابی نیا براحتی فضا را به مردان تیم السد دادند و ماحصل آن ضربه کاشته ای بود که منجر به گل اول و حادثه گل سوم بود . می پرسیم اگر قرار بود که هافبک های تدافعی چون تانک عمل کنند و جلوی بازی بالرین های فانتزی را بگیرند و هافبکهای فانتزی چون رسن و مسلمان روی نیمکت باشند و سیامک نعمتی پاسور و شوت زن و دونده تنها 4 دقیقه بازی مفید کند پس چرا این کار را نکردند و چرا اصرار بود که این بازیکنان تا آخر در میدان باشند؟

 سوال سوم: برنامه تیم برانکو در صورت گل خوردن چه بود؟ چگونه تیمی که سه گل می خورد توپها را بلند از دروازه‌بان به زمین حریف بی هدف می اندازد و بازی سازی از خط دفاعی را انجام نمی‌دهد؟ چرا آمار پاسهای اشتباه و خطا های بی مورد زیاد بودند؟

سوال چهارم: چرا برانکو تعویض های کم و دیر هنگام انجام داد؟ وقتی تیمی سه گل می خورد باید دو عنصر تهاجمی چون منشا که یک مهاجم است را با یک هافبک یعنی بشار رسن و یک وینگر تکنیکی چون امیری را با یک هافبک تدافعی عوض کند؟ چرا ربیع خواه که نه در دفاع و نه در بازی سازی موفق نبود تعویض نشد؟ چرا تاکتیک پرسپولیس که فرستادن توپهای بلند به روی دروازه بود با آمدن مصلح موثر‌تر نشد؟ بازیکنی چون مسلمان نمیتوانست به زمین آید؟

سوال پنجم: اشتباهات تکراری چه زمانی باید متوقف شوند؟ یادمان باشد اشتباه دفعه اول یک خطا است اما در صورت تکرار یک ضعف است گل دوم السد شبیه گل الاهلی در بازی سال گذشته در یک چهارم نهائی نبود؟ چگونه دروازه بانی چون بیرانوند نمی‌داند توپهای محوطه شش قدم مال دروازه بان است اما درون دروازه ماند و گل اول را می خورد؟



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir