پرسپولیس موفق به خلق این رکورد تاریخی می شود؟
پرسپولیس در آستانه قهرمانی لیگ برتر قرار دارد و اگر موفق به قهرمانی شود می تواند یک رکورد بی  نظیر به نام خود ثبت کند.

پرسپولیس در آستانه خلق یک رکورد جدید در تاریخ

پرسپولیس در آستانه قهرمانی در لیگ هفدهم قرار دارد و در صورت تحقق این امر با ۳ بار دفاع از عنوان قهرمانی رکورددار تاریخ فوتبال ایران خواهد شد.

در تاريخ ليگ‌های ايران از ابتدا تاكنون ، چهار تيم موفق به تكرار قهرمانی خود شده‌اند. نخستين بار اين پاس تهران بود كه در ليگ پنجم تخت جمشيد از عنوان قهرمانی خود دفاع كرد.

در سال ٧١ باز هم اين عنوان به پاس رسيد، آنها كه در اولين دوره جام آزادگان به عنوان قهرمانی رسيده بودند در دومين دوره هم جام را بالای سر بردند تا برای دومين بار از عنوان قهرمانی خود دفاع كنند.

سايپا دومين تيمی بود كه در سال ٧٣ توانست قهرمانی خود را در ليگ تكرار كند. پرسپوليس استانكو سومين تيم بود، آنها در ليگهای پنجم و ششم آزادگان دو قهرمانی پياپی به دست آوردند و در ارديبهشت ٧٩ بازهم اين پرسپوليس بود كه اين بار با علی پروين قهرماني خودرا در ليگ تكرار كرد.

در ارديبهشت ٩١ سپاهان ركوردی استثنايی و بی نظير در ليگ به جا گذاشت و توانست پشت سر هم قهرمان ليگ شود.

در اين فصل هم پرسپوليس گامی كوتاه تا تكرار عنوان قهرمانی خود فاصله دارد، اتفاقی كه برای سومين بار برای اين تيم در حال رخ دادن است تا قبل از این پاس ، پرسپولیس و سپاهان دو بار توانسته بودند که از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند و با پرسپولیس با این قهرمانی در زمینه دفاع از عنوان قهرمانی در تاریخ لیگ های ایران رکورددار خواهد شد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir