6 چالش پرسپولیس در روز دربی و قهرمان شدنش!
درحالی روز پنجشنبه بازی استقلال و پرسپولیس  برگزار می شود که تیم پرسپولیس خود را برای جشن قهرمانی نیز آماده می کند.

پرسپولیس در بازی دربی قهرمان لیگ می شود؟

پرسپولیس از قهرمانی‌اش در لیگ هفدهم مطمئن است. مدافع عنوان قهرمانی از شش بازی باقی‌مانده خود تنها به سه امتیاز نیاز دارد تا برای چهارمین بار قهرمان لیگ برتر شود. پرسپولیس البته می‌تواند تمامی بازی‌های خود را هم ببازد و قهرمان شود. ذوب‌آهن تیم دوم جدول اگر در شش بازی باقی‌مانده سه امتیاز از دست بدهد، پرسپولیس با همین ٥٧ امتیازی کنونی‌اش قهرمان خواهد شد. سایر تیم‌ها هم در هیچ صورتی به پرسپولیس نخواهند رسید. با این حساب باید قهرمان لیگ هفدهم را پرسپولیس در نظر گرفت. قرمزها پنجشنبه به مصاف رقیب سنتی‌شان خواهند رفت. پرسپولیس با برد در این بازی به اهداف زیادی خواهد رسید.

یک؛ برد در داربی همیشه یکی از اهداف اصلی استقلال و پرسپولیس در شروع فصل بوده است. وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ به تعدادی از بازیکنان اصلی‌شان استراحت دادند که در بازی پنجشنبه برنده شوند. برد در داربی باعث خواهد شد که پرسپولیس بتواند در این فصل دبل کند (پیروزی در رفت و برگشت). از طرفی در چند سال اخیر در مصاف‌های رودررو برتری با پرسپولیس بوده است.

دو؛ پرسپولیس می‌تواند در همین پنجشنبه قهرمان شود. البته شاید نیاز نباشد پرسپولیس استقلال را ببرد و قهرمان شود. پیش از این قرار بود قبل از بازی استقلال-پرسپولیس، ذوب‌آهن در خانه پارس جنوبی جم به میدان برود. باخت ذوب‌آهن باعث می‌شد که پرسپولیس قبل از سوت داربی قهرمان شود. تساوی ذوب‌آهن هم موجب خواهد شد پرسپولیس برای قهرمانی یک امتیاز نیاز داشته باشد. دیروز سازمان لیگ بازی ذوب‌آهن و داربی را هم‌زمان کرد. پرسپولیس حالا برای اینکه از قهرمانی‌اش مطمئن شود، باید استقلال را ببرد. قرمزها اگر به این مهم برسند، اولین تیم تاریخ در لیگ برتر خواهند بود که در یک سال دو بار قهرمان می‌شوند.

سه؛ پرسپولیس چه در داربی قهرمان شود و چه در هفته بیست‌‌وششم، تبدیل به زودهنگام‌ترین قهرمان تاریخ لیگ برتر خواهد شد. در تاریخ هرگز تیمی شش یا پنج هفته مانده به پایان لیگ، قهرمان نشده است.

چهار؛ پرسپولیس ٥٧امتیازی همین الان با شش بازی باقی‌مانده از چند قهرمان لیگ‌های ١٦تیمی تاریخ لیگ برتر بیشتر امتیاز کسب کرده. رکورد امتیاز در لیگ ١٦تیمی با ٦٦ امتیاز در اختیار خود پرسپولیس است. قرمزها اگر در شش بازی باقی‌مانده ١٠ امتیاز دیگر بگیرند، رکورد امتیاز در لیگ ١٦تیمی را می‌شکنند و به باکیفیت‌ترین قهرمان تاریخ لیگ برتر تبدیل می‌شوند. از طرفی رکورد امتیاز در تاریخ لیگ برتر در لیگ‌های ١٨تیمی با ٦٧ امتیاز ثبت شده که پرسپولیس می‌تواند برای شکستن این حدنصاب هم خیز بردارد.

پنج؛ در تاریخ لیگ برتر بیشترین اختلافی که بین تیم‌های اول و دوم ثبت شده، به فصل قبل برمی‌گردد که پرسپولیس با ٩ امتیاز اختلاف نسبت به استقلال قهرمان شد. پرسپولیس هم‌اکنون از ذوب‌آهن تیم دوم جدول ١٦ امتیاز بیشتر دارد و می‌تواند با حفظ همین روند بیشترین اختلاف با تیم دوم را ثبت کند.

شش؛ پرسپولیس اگر داربی را ببرد، اختلاف خود با استقلال را به ٢٢ امتیاز افزایش می‌دهد. قرمزها بیشترین اختلافی را که در تاریخ لیگ برتر با استقلال ثبت کردند، ١٦ امتیاز است که می‌توانند رکورد خود را بهبود ببخشند. استقلال هم یک بار فصل را با ٢٤ امتیاز بیشتر از پرسپولیس به پایان رسانده که حالا پرسپولیس می‌تواند این رکورد را هم بشکند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: روزنامه شرق