الجزیره در جهنم سرخ آزادی در مقابل پرسپولیس
پرسپولیس در دیداری حساس به مصاف الجزیره خواهد رفت اما این دیدار جذاب حساسیت هایی هم دارد.

مصاف پرسپولیس و الجزیره در لیگ قهرمانان آسیا

دور برگشت پلی‌‌آف لیگ قهرمانان آسیا 2018، دوشنبه 24 اردیبهشت 97، ساعت 19:30، ورزشگاه آزادی تهران داور: ما نینگ (چین) كمك‌ها: كاوویی و شی یانگ (چین)

این درست که بازی رفت با شكستی تلخ در ابوظبی توأم شد اما زدن دو گل در خانه حریف این امیدواری را در اردوی پرسپولیس زنده نگه داشت كه بتوانند در بازی برگشت مجوز صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا را دریافت كنند. الجزیره به عنوان تیم هفتم فصل تازه به پایان رسیده امارات اصلاً قدرتی كه انتظار می‌رفت را نشان نداد و اگر هم موفق شد بازی رفت را به سود خود به پایان برساند تنها روی ضعف ساختار تدافعی قهرمان ایران بود كه صلابت همیشگی را نداشت.

خط دفاع عنكبوت‌ها خیلی آسیب‌پذیر بود تا جایی كه اگر فشار حملات پرسپولیس در ابوظبی حفظ می‌شد این تیم می‌توانست به گل‌های بیشتری هم برسد اما با این حال چند مهره در تركیب الجزیره حضور دارند كه با بهره بردن از توانایی فردی و فنی تفاوت‌ها را در دور رفت رقم زدند از جمله زوج برزیلی- مراكشی خط میانی الجزیره و مهاجم ملی‌پوش و سرشناس این تیم كه از كوچك‌ترین موقعیت‌ها نهایت بهره را برای گلزنی برد.

هنك تن‌كاته هلندی خوب می‌داند شاگردانش امروز علاوه بر قدرت فنی قهرمان ایران باید با جو وحشتناك و ترسناك آزادی هم مبارزه كنند از همین ‌رو در روزهای گذشته همان‌طور كه خودش اعتراف كرد بیشتر روی مسائل روحی روانی تیم كار كرد بلكه از تونل وحشت به سلامت عبور كند. در سوی مقابل پرسپولیس امروز می‌تواند از حمایت 80 تا 90 هزار نفری طرفدارانش به عنوان یار دوازدهم بهره ببرد تا ضمن جبران شكست بازی رفت با برتری مقابل الجزیره به سمت هشت تیم برتر آسیا پرواز كند.

پرسپولیس كه با بازگشت كاپیتان ملی‌پوش خود می‌تواند با خیالی آسوده از دژ دفاعی به دروازه حریف اماراتی یورش ببرد برای پر كردن جای خالی یكی، دو مصدوم با دغدغه‌هایی روبه‌رو است. وضعیت مبهم كمال كامیابی‌نیا بعد از آسیب‌دیدگی شدیدی كه در ابوظبی با آن دست به گریبان شد از یك سو تردیدهایی كه برانكو برای انتخاب جانشین مناسب برای این بازیكن با آن روبه‌رو شد نگرانی‌ها در كمربند میانی پرسپولیس را به اوج خود رساند اما با توجه به آمادگی بالای زوج تهاجمی و گلزن علیپور- منشا طرفداران این تیم امیدوار به پایانی خوش با فصل رؤیایی هستند، پایانی كه می‌تواند برای دومین فصل متوالی قهرمان ایران را در جمع هشت تیم برتر قاره قرار دهد تا آنها برای برآورده كردن آرزوی كهنه خود امیدوار باقی بمانند.

چهره‌ها

علی علیپور در بازی رفت یكی از زیباترین گل‌های این مرحله از رقابت‌ها را به ثمر رساند تا همچنان نشان دهد از چه تأثیرگذاری در ساختار تهاجمی قهرمان ایران برخوردار است. آقای گل لیگ برتر و یكی از بهترین گلزنان پرسپولیس در رقابت‌های آسیایی در روزی كه این تیم برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر آسیا نیاز مبرمی به گلزنی دارد می‌تواند به عنوان اصلی‌ترین چهره سرخپوشان در جدال امروز بار گلزنی را به دوش بكشد.

علی خسیف كاپیتان و دروازه‌بان اول الجزیره بدون شك  چهره اصلی این تیم در بازی امشب خواهد بود. ملی‌پوش سابق اماراتی‌ها در سال‌های پایانی فوتبال خود همچنان یكی از كلیدی‌ترین مهره‌ها در میان عنكبوت‌های ابوظبی محسوب می‌شود تا جایی كه در بازی رفت هم تلاش زیادی كرد تا این تیم با دست پر از زمین خارج شود. طرفداران الجزیره حساب خاصی روی این دروازه‌بان باتجربه باز كردند تا امشب بتواند قفل دروازه‌‌اش را روی میزبان بسته نگه دارد.

در حاشیه... در حاشیه...

*شكست 3-2 در بازی رفت باعث شد تا امروز پرسپولیس برای رسیدن به مرحله بعد نیاز به برد با اختلاف یك گل داشته باشد با ذكر این نكته كه شاگردان برانكو باید حواس خود را جمع كنند كه مهاجمان الجزیره مثل بازی رفت مثل آب خوردن به گل نرسند.

*بازگشت سیدجلال حسینی كاپیتان پرسپولیس از محرومیت می‌تواند بار دیگر ضریب اطمینان در ساختار تدافعی قهرمان ایران را بالا ببرد. مدافع باتجربه سرخپوشان در بازی رفت حسابی جای خالی‌‌اش احساس شد و حالا پروفسور امیدوار است با رهبری سیدجلال بتواند دوباره از پرتگاه سقوط نجات پیدا كند.

*با توجه به رایگان اعلام شدن طبقه دوم ورزشگاه پیش‌بینی می‌شود طرفداران پرسپولیس امروز یكی از پرتماشاگرترین بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را به ثبت رسانده و گوی سبقت از رقیب دیرینه خود یعنی استقلال را در كسب عنوان پرتماشاگرترین تیم آسیا به صورت موقت هم شده، بربایند.

*خطرناك‌ترین بازیكن الجزیره، علی مبخوت مهاجم ملی‌پوش این تیم خواهد بود، بازیكنی كه در نیمه دوم بازی رفت حسابی مدافعان پرسپولیس را آزار داد و امشب در آزادی هم می‌تواند روی ضدحملات حسابی خطرناك باشد.

*حضور مبارك بوسفال ستاره مراكشی الجزیره آن هم یك ماه قبل از مصاف حساس ایران و مراكش در جام جهانی‌ می‌تواند جالب توجه باشد، بازیكنی كه در كنار رومارینهو برزیلی در خط میانی الجزیره مهره‌ای تعیین‌كننده محسوب می‌شود.

*كمال كامیابی‌نیا با توجه به مصدومیت شدیدی كه از ناحیه كتف با آن روبه‌رو شد و كارش به بیمارستان در ابوظبی كشید به احتمال فراوان غایب بزرگ بازی برگشت خواهد بود تا در غیاب او باز هم شاهد تغییراتی در ساختار میانی پرسپولیس باشیم.

*هنك تن‌كاته و شاگردانش یك بار در سفر به ایران و شهر تبریز موفق شدند با یك تساوی شیرین به خانه بازگردند از همین ‌رو این مربی هلندی سرشناس در آخرین صحبت‌های خود با رسانه‌های هلندی مدعی شد شاگردانش برای رسیدن به تساوی و صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا مشكلی نخواهند داشت.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی